Pierwsze autokary Neoplan Skyliner w Polsce
25 kwietnia br. miało miejsce przekazanie dwóch pierwszych w Polsce fabrycznie nowych, dwupokładowych autokarów Neoplan Skyliner. Pojazdy zakupiła czechowicka firma Bomatur.
Neoplan jest jedną z najbardziej zasłużonych marek dla przemysłu autobusowego. Była i jest ona pionierem wielu innowacyjnych rozwiązań w transporcie pasażerskim, a stylistyka takich autokarów jak Starliner czy Skyliner nie ma sobie równych i jest cały czas wzorem do naśladowania. Teraz po wielu latach nieobecności marka Neoplan wraca na polski rynek. I to w wielkim stylu. Na zdjęciu powyżej uroczyste przekazania z życzeniami „szerokości i wysokości” – od lewej: Aleksander Pawlas z MAN Truck & Bus Polska oraz Marcin i Artur Matlakowie z firmy Bomatur.
Majówkowe wzmocnienie
Przed tegorocznym sezonem turystycznym flota firmy Bomatur z Czechowic-Dziedzic powiększyła się o dwa wyjątkowe i fabrycznie nowe pojazdy – to pierwsze w Polsce dwupokładowe autokary Neoplan Skyliner z najnowszej generacji. W pięknym szampańskim kolorze, który jest znakiem firmowym śląskiej spółki. Każdy z nich mieści 83 pasażerów na swoich dwóch pokładach.
-„Jako pierwsi w Polsce odebraliśmy dwa fabrycznie nowe autobusy turystyczne Neoplan Skyliner. Jeżeli te pojazdy sprawdzą się to systematycznie będą one zastępowały wszystkie nasze piętrowe autokary, których mamy aktualnie 10 sztuk – mówi Marcin Matlak, współwłaściciel firmy Bomatur. – Nasze Skylinery są bardzo nowoczesne, wygodne, a co najważniejsze bardzo dobrze się prowadzą. Do tego dochodzi niskie zużycie paliwa na poziomie 28l/100km, które odnotowaliśmy podczas zimowych testów demonstracyjnego modelu. Myślę, że w naszych egzemplarzach osiągniemy podobne wyniki. W pierwszy rejs oba autokary udały się w sobotę, 28 kwietnia, do Grecji, co wydatnie pomogło nam w organizacji majówkowych wyjazdów. To najlepszy moment na piętrowy transfer.”
Zakup „szampańskich” autokarów przez Bomatur to także pierwszy owoc nowej strategii spółki MAN Truck & Bus Polska, która ma przywrócić tę zasłużoną markę na polski rynek.
-„Pierwsze kroki w tym kierunku podjęliśmy pod koniec zeszłego roku, kiedy zorganizowaliśmy pokaz bezpiecznej i ekonomicznej jazdy autokarami Neoplan Skyliner i Neoplan Tourliner na specjalnym torze pod Radomiem – podkreśla Aleksander Pawlas, dyrektor sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska. – Teraz ta strategia przynosi efekty. Oprócz dwóch pierwszych Skylinerów dla firmy Bomatur, za moment przekażemy sześć autokarów typu Tourliner o długości 12-metrów, z których dwa trafią do firmy Trans Major z Krakowa. Tym samym po dłuższej przerwie marka Neoplan wraca na nasz rynek i to w liczbie aż ośmiu autokarów. To naprawdę duży sukces, tym bardziej, że wszystkie zamówione pojazdy rozpoczną swoją pracę jeszcze przed sezonem turystycznym 2018.”
Jako Wysokość Skyliner
Neoplan Skyliner to dwupokładowy autokar o pojemności maksymalnej do 90 miejsc siedzących, z przestronnym pokładem dolnym i panoramicznym pokładem górnym. Model Skyliner ustala również nowe standardy w zakresie pojemności bagażnika: 11 m3 to w przypadku pojazdu piętrowego wyśrubowany wynik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oba autokary w barwach Bomaturu wyposażono w ten sam w nowoczesny i ekonomiczny silnik, czyli sześciocylindrową jednostkę MAN D26 o mocy 500 KM (368 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm, który jest osiągany w zakresie od 1000 do 1400 obr./min. Silnik współpracujące ze zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynią biegów MAN TipMatic, która wykorzystuje efekt toczenia się pojazdu do dalszego ograniczania zużycia paliwa.
Trochę historii
Piętrowy model Neoplana – Skyliner – ma już 50 lat. Historia jego sukcesu sięga aż 1967 roku, kiedy po raz pierwszy zachwycił swoją stylistykę klientów i pasażerów na całym świecie. Z kolei od czerwca 2015 roku autobus jest dostępny w wersji z silnikiem spełniającym normy emisji spalin EURO 6.
Ten dwupoziomowy kolos jest atrakcyjny m.in. ze względu na optymalne połączenie ekonomiczności, zmniejszenia zanieczyszczeń i ekskluzywnego komfortu. Nagrodzony projekt „Sharp Cut” o jasnym, spójnym profilu zapewnia najlepsze parametry aerodynamiczne. Pociągają one za sobą oszczędności paliwa do pięciu procent w porównaniu z innymi piętrowymi pojazdami bez aerodynamicznie zoptymalizowanej budowy.
„