Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze autobusy dla MKA Jastrzębie-Zdrój. Analiza SIWZ

infobus
19.04.2021 13:00

Międzygminna Komunikacja Autobusowa w Jastrzębiu-Zdrój jest w trakcie poszukiwania dostawcy i finansującego (leasing operacyjny) 7 fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI.

Mają być one dostarczone do 31 sierpnia 2021 roku. Termin dostawy, biorąc pod uwagę trwające jeszcze postępowanie przetargowe jest ekstremalnie krótki.

Premiowane rozwiązania

Kolejna ciekawostka to dopuszczenie dostawy autobusów wyprodukowanych w roku 2020. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ, czas na analizę zapisów SIWZ. Sprawdzamy zatem jakich konstrukcji szuka MKA.

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (30%), terminu dostawy (10%).

W przypadku parametrów technicznych, MKA premiuje następujące rozwiązania:

  • szkielet nadwozia i podwozia wykonany ze stali nierdzewnej lub aluminium – 25 pkt,
  • pojemność silnika od 10,1 dm3 do 11 dm3 – 25 pkt,
  • moc silnika powyżej 250 kW – 15 pkt,
  • gwarantowany okres międzyobsługowy silnika co najmniej 75 000 km – 15 pkt,
  • autobusy spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej – 10 pkt,
  • poszycie zewnętrzne ścian – panele boczne dzielone pionowo – 5 pkt,
  • panele boczne skręcane na śruby, szybko wymienne – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla Jastrzębia-Zdrój mają mieć długość od 11,8 do 12,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm licząc od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz, o szerokości minimum 1200 mm. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma zawierać się w przedziale od 7,3 dm3 do 11dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść co najmniej 200 kW. Autobusy będą wyposażone w czterobiegową skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną łatwe w utrzymaniu czystości zmywania, demontażu i montażu. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.

Z kolei stanowisko kierowcy oddzielone będzie od przedziału pasażerskiego, kabiną typu zamkniętego lub pół zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie ograniczającą pola widzenia kierowcy. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne i tablica wewnętrzna jednorzędowa (lub monitor LCD).

Trzech graczy?

Istotna premia za stal nierdzewną lub aluminium szkieletu nadwozia ogranicza nam potencjalnych dostawców nowych autobusów do trzech graczy: Solarisa, Autosana i … Scanii.

W oczy rzuca się również dość skromne – podstawowe wyposażenie nowych autobusów, co zapewne przełoży się na ich cenę.

O tym kto będzie walczył o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 14 maja, kiedy przewidziano otwarcie ofert.