Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsza wizualizacja wrocławskich Solarisów

infobus
28.05.2014 22:08
Firma Solaris Bus &Coach przedstawiła projekt kolorystyki autobusów produkowanych dla MPK Wrocław. Będą one pomalowane na barwy żółte i czerwone, a więc takie, jakie ma flaga miasta. Oczywiście na burtach nie zabraknie również herbu Wrocławia. Ilustracja pokazuje propozycję kolorystyki. Zamówione pojazdyw wersji 12-metrowej będą się nieznacznie różniły w rzeczywistości od pokazanego projektu – m.in. liczbą drzwi(2-2-2 a nie jak na rysunku 2-2-0). Wizaulizacja ma przede wszystkim pokazać stylistykę nowych pojazdów, która jest …taka sama jak w poprzednio zamawianych egzemplarzach. Pojazdy będą tradycyjnie żółto-czerwone tak jak reszta wrocławskich autobusów. Wrocław nie skorzystał z szansy na zmianę swoich barw i wyróżnienie się od innych miast (m.in. Warszawy, Świdnicy, Wałbrzycha), które posiadają tabor o bardzo zbliżonej kolorystyce. Jak pokazuje przykład Rzeszowa, Torunia czy ostatnio Krakowa taka zmiana może zbliżyć pasażerów do miejskiego przewoźnika i zarazem pomóc w promocji transportu zbiorowego.
fot. 1. Wizualizacja malowania Solaris Urbino 12 dla MPK Wrocław
Wizualizacja malowania Solaris Urbino 12 dla MPK Wrocław Solaris Urbino 12 w barwach MPK ŚwidnicaAutobusy Solaris Urbino 18 w barwach MZA WarszawaSolaris Urbino 12 w barwach Wałbrzycha
Pierwsze Solarisy powinny zasilić flotę wrocławskiego przewoźnika pod koniec sierpnia br. Będą one spełniać najwyższe standardy jeśli chodzi o dostępność dla osób niepełnosprawnych, komfort jazdy pasażerów, a także emisję spalin. Łącznie do końca stycznia przyszłego roku MPK pozyska 57 nowych autobusów (12 szt. przegubowych (mega) oraz 45 standardowych (maxi)), które będą dzierżawione przez okres dziesięciu lat.Wartość kontraktu to 77,5 mln. zł brutto. To nie koniec odnowy wrocławskiego taboru. Władysław Smyk, prezes MPK Wrocław zapowiedział podczas ostatniej konferencji prasowej, że tymi zakupami firma rozwiązała tylko połowę swoich kłopotów z wyeksploatowanym taborem i to nie koniec inwestycji. –„Niebawem będziemy wdrażać projekt, w którym część naszych zadań przewozowych będziemy chcieli zlecić podwykonawcom. W zamian od partnerów oczekujemy wniesienia do tego przedsięwzięcia około 60 nowych autobusów – wyjaśnia prezes Władysław Smyk. – W ten sposób chcielibyśmy do końca pierwszego kwartału 2015 roku w trakcji autobusowej wymienić około 120 pojazdów”–dodaje prezes. Wrocławskie MPK ma w swojej flocie w tej chwili ponad 350 autobusów. Sto z nich to egzemplarze Mercedes-Benz Citaro zakupione w latach 2008-2009. W zajezdniach stacjonuje także ponad 170 pojazdów marki Volvo –głównie w wersji 7700/7700A. Pojazdy, które wożą wrocławian najdłużej, to Ikarusy i Jelcze z roczników: 1993, 1994, 1995.