Pierwsza taka współpraca w Polsce: Bilet PKS Poznań ważny u prywatnego przewoźnika

infobus
02.08.2023 12:01

1 sierpnia Wielkopolski Transport Regionalny wprowadził dodatkowe kursy na trasie Międzychód – Poznań.

W ramach sieci Związku Powiatowo-Gminnego Wielkopolski Transport Regionalny dostępne są już sześć par połączeń, czyli o ponad połowę więcej niż do tej pory. Linię będzie obsługiwał dotychczasowy prywatny przewoźnik, który honoruje bilety miesięczne PKS Poznań.

Z PPHU Michał Mielniczek

Nowe połączenia z Międzychodu do Poznania będą o godzinach 6:00 i 11:30, a z powrotem o 8:45 i 16:40. Dodatkowa para połączeń, specjalnie dla studentów , pojawi się również w niedzielę o godz. 16:45 do i 19:45 ze stolicy Wielkopolski.  Linię będzie obsługiwał dotychczasowy prywatny przewoźnik - PPHU Michał Mielniczek. Dzięki współpracy przewoźnika z PKS Poznań na linii

  • honorowane będą bilety miesięczne wystawione przez PKS;
  • zostanie ujednolicona taryfa biletowa;
  • wszystkie nowe kursy z Poznania będą rozpoczynać swoją trasę z dworca autobusowego Poznań Główny.

Gmina Międzychód jako jedyna w powiecie przez cztery lata dofinansowywała sieć połączeń PKS Poznań, które zapewniały komunikację ze stolicą Wielkopolski. Obecnie przeznacza na ten cel ponad 400 tys. zł rocznie.

fot. WTR

Siła WTR

Wielkopolski Transport Regionalny jest największą tego typu organizacją w Polsce. Zrzesza Miasto Poznań, 6 powiatów oraz 25 gmin.

W ostatnim czasie do Wielkopolskiego Transportu Regionalnego wstąpiły wielkopolska gmina Sieraków oraz lubuski Trzciel.

-„Zależy nam na jednym – żeby związek rozwiązywał problem wykluczenia komunikacyjnego w sposób systemowy. Nie da się tego załatwić w sposób jednostkowy, ponieważ potrzeby mieszkańców wychodzą daleko poza granice gmin – powiedział dyrektor Biura ZPG Wielkopolski Transport Regionalny Zbigniew Rusak.

Przedstawiciele związku zwracają jednak uwagę na to, że wiele samorządów, m.in. starostwa międzychodzkie czy szamotulskie, na terenie których prowadzone są trasy, nie są zainteresowane współpracą, przez co gminy na tych terenach są znacznie mocniej obciążone finansowo.

W najbliższych latach władze związku planują zintegrować taryfę przewozową PKS Poznań SA z Poznańską Koleją Metropolitarną i Zarządem Transportu Miejskiego. Trwa również restrukturyzacja i odnowienie taboru poznańskiego PKS-u. Spółka zakupiła 23 niskoemisyjne autobusy o wartości blisko 35 mln złotych.

fot. WTR