Pięciu oferentów na ZKA Zbąszynek-Zielona Góra. Polregio zaoszczędzi
29 lipca Polregio otrzymało pięć ofert w przetargu na zastępczą komunikację autobusową na trasie Zbąszynek – Zielona Góra Główna.
Aktualnie na tej trasie nie pojedziemy pociągiem i taki stan się przedłuży. Kolejowy przewoźnik chce zapewnić ciągłość ZKA, stąd też rzeczony przetarg. Nowy przewoźnik będzie świadczył usługi w ramach ZKA od 28 sierpnia aż do 10 grudnia. Co ciekawe, kolejowa spółka będzie mogła skorzystać z prawa opcji polegającego na przedłużeniu okresu świadczenia usług nawet do dnia 10 czerwca 2023 roku. Przewoźnik, który zostanie wybrany do świadczenia usług będzie miał do wykonania maksymalnie 206 364 wozokilometrów (bez opcji przedłużenia).
pięć ofert
Do zamawiającego wpłynęło w sumie pięć ofert od następujących podmiotów:
- P.W. IMPEX TRANS Mariusz Besztak – cena 5 339 749,90 PLN,
- Firma Handlowo- Usługowa Mariusz Franków – cena 6 324 637,27 PLN,
- MILLA Spółdzielnia w Lesznie – cena 6 520 428,11 PLN,
- PKS Tarnobrzeg sp. z o.o. – cena 5 043 097,26 PLN,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Zielona Góra sp. z o.o. – cena 5 399 080,59 PLN.
Ceny ofert przewoźników są podane w wartościach brutto.
Porównajmy je z budżetem Polregio na to zadanie, który wynosi 7 411 000,00 PLN brutto. To oznacza, że zamawiający może sporo zaoszczędzić, bowiem najtańsza z ofert, tj. PKS Tarnobrzeg jest tańsza od założeń Polregio o niemal 2,4 mln zł. I to ten właśnie przewoźnik ma największe szanse na zwycięstwo, bowiem jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymagania Polregio
Wykonawcy, którzy złożyli oferty powinni dysponować minimum 8 autobusami wyprodukowanymi nie wcześniej niż w roku 2012, o pojemności minimum 60 miejsc, w tym 55 miejsc siedzących zamontowanych fabrycznie, posiadającymi aktualne ubezpieczenie OC oraz NNW dla kierowcy i pasażera, a także sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Autobusy powinny być wyposażone w GPS. Mają być one przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazdy będą posiadały tablice wizualne z logo Polregio i relacją zgodną z rozkładem jazdy. Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego.
Polregio ma również surowe wymagania względem kierowców autobusów. Będą mieli obowiązek być ubrani w odpowiedni strój, tj. koszulę z krawatem, spodnie garniturowe oraz buty w ciemnym kolorze. Nadto, mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą i profesjonalizmem w zakresie wykonywanych obowiązków. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych w pojeździe w obecności pasażerów.