Pięć autobusowych ofert na lubelskie linie ZKA
Lubelski Oddział Polregio do dnia 11 października czekał na oferty od przewoźników, którzy chcieli świadczyć usługi w ramach zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Lubartów/Lubartów Słowackiego – Parczew Kolejowa – Lubartów Słowackiego/Lubartów w okresie od 31 października do 11 grudnia.
Autobusy mają pojawić się w miejsce pociągów w związku z planowanym wprowadzeniem przerwy w ruchu pociągów na linii kolejowej nr 30.
MAŁE ZAMÓWIENIE, DUŻE ZAINTERESOWANIE
Do zamawiającego wpłynęło pięć ofert:
- „LEMBUS” JÓZEF LEMIESZEK – cena 60 431,50 PLN,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o. w Przemyślu – cena 122 169,64 PLN,
- P.W. IMPEX TRANS Mariusz Besztak – cena 73 334,45 PLN,
- EUROBUS POLSKA sp. z o. o. – cena 114 166,55 PLN,
- Jacek Legendziewicz Jordan Group – cena 114 329,88 PLN.
Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi 91 627,23 PLN brutto. Oznacza to, że tylko dwóch spośród pięciu oferentów mieści się w szacunkach Polregio. Przewoźnik, który zostanie wybrany do świadczenia usług będzie miał do wykonania maksymalnie 15 123 wozokilometrów.
POCIĄGI ZASTĘPOWANE PRZEZ AUTOBUSY
Polregio chce, aby przewoźnik obsłużył autobusami relacje za 8 odwołanych pociągów:
- nr 22903/2, 22905/4 - Lubartów Słowackiego - Parczew Kolejowa - jednym autobusem,
- nr 22907/6 - Lubartów Słowackiego - Parczew Kolejowa – maksymalnie dwoma autobusami,
- nr 22911/0 - Lubartów - Parczew Kolejowa - jednym autobusem,
- nr 22921/0 - Parczew Kolejowa – Lubartów - jednym autobusem,
- nr 22925/4, 22927/6 - Parczew Kolejowa – Lubartów Słowackiego - jednym autobusem,
- nr 22929/8 - Parczew Kolejowa – Lubartów Słowackiego – maksymalnie dwoma autobusami.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
15-LETNIE POJAZDY?
Wykonawcy, którzy są zainteresowani przetargiem powinni dysponować minimum 4 autobusami wyprodukowanymi nie wcześniej niż w roku 2006, o pojemności minimum 50 miejsc siedzących, posiadającymi sprawną klimatyzację i ogrzewanie. Jeżeli pojazdy wykonawcy nie będą przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością – w przypadku konieczności przewozu osoby z niepełnosprawnością – wykonawca jest obowiązany do podstawienia na zgłoszony kurs dodatkowego pojazdu (samochodu lub busa w zależności od liczby osób z niepełnosprawnością).
Pojazdy będą posiadały tablice wizualne z logo Polregio i relacją zgodną z rozkładem jazdy. Autobusy mają być utrzymane w należytej czystości – mają być regularne sprzątane i myte wewnątrz. Polregio zastrzegło sobie możliwość żądania dodatkowego autobusu w przypadku dużego natężenia ruchu podróżnych i zwiększonych potrzeb przewozowych.
OBOWIĄZKI KIEROWCÓW
Wykonawca musi zadbać, aby kierowcy posiadali telefony komórkowe do kontaktu z dyspozytorem zamawiającego. Polregio ma również surowe wymagania względem kierowców autobusów. Będą mieli obowiązek być ubrani schludnie. Nadto, mają się posługiwać płynnie językiem polskim oraz odznaczać się wysoką kulturą osobistą.
Kierowcy powinni radzić sobie w nagłych sytuacjach oraz szybko reagować na nieprzewidziane problemy. Prowadzących pojazd ma obowiązywać bezwzględny zakaz palenia papierosów, żucia gumy i prywatnych rozmów telefonicznych, jak również korzystania z mediów społecznościowych w pojeździe w obecności pasażerów.