Pięć autobusowych ofert na linie ZTM Lublin: BP Tour, Irex i LLA
20 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu na obsług wybranych linii autobusowych.
„Pod młotek” zostały wystawione dwa zadania przewozowe. W obu - umowy z wykonawcami będą podpisane na okres 48 miesięcy. Do tak przygotowanego zamówienie zgłosiły się trzy firmy, które złożyły łącznie pięć ofert. To Lubelskie Linie Autobusowe z Lublina, BP Tour z Lublina i Irex ze Świętochłowic.
DWA PAKIETY
Zanim przejdziemy do ofert, sprawdźmy co było do wzięcia z lubelskiego rynku transportowego. Zamówienie zostało podzielone na dwie części, które obejmują:
- część 1 - świadczenie usługi przewozu regularnego osób, w ramach publicznego transportu zbiorowego, polegających na przewozie pasażerów na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej, przebiegających na obszarze Gminy Lublin i gmin sąsiadujących, z którymi Gmina Lublin ma zawarte porozumienie w liczbie nie więcej niż 1 400 000 wozokilometrów (brygady linii 79, 85 i 12),
- część 2 - świadczenie usługi przewozu regularnego osób, w ramach publicznego transportu zbiorowego, polegających na przewozie pasażerów na liniach komunikacyjnych w komunikacji miejskiej, przebiegających na obszarze Gminy Lublin i gmin sąsiadujących, z którymi Gmina Lublin ma zawarte porozumienie w liczbie nie większej niż 2 100 000 wozokilometrów (wybrane brygady linii 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55, 57).
Do przewozów w ramach części 1 przetargu, wykonawca powinien przygotować minimum 4 autobusy miejskie klasy MAXI. Wszystkie pojazdy muszą spełniać co najmniej normę emisji spalin Euro 5 i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 r. Autobusy muszą być wyposażone w troje drzwi o szerokości co najmniej 1200 mm. Pojazdy powinny być klimatyzowane.
Z kolei w ramach części 2 zamówienia - wykonawcy muszą wykazać się posiadaniem co najmniej 12 autobusami klasy MEGA o długości od 17,5 do 18,75 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2013 roku i spełniającymi normę emisji spalin Euro 5.W tym przypadku również wymagana jest klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, zaś przepływ pasażerów ma odbywać się poprzez 4 drzwi.
Pięć ofert
20 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie otworzył oferty w przetargu, gdzie w części I swoje propozycje złożyły trzy firmy:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 13.109.040,00 PLN brutto;
- Lubelskie Linie Autobusowe z ceną 12.549.600,00 PLN brutto;
- BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 14.817.600,00 PLN brutto.
W części II oferty położyły dwie firmy:
- IREX-4 Sp. z o.o. - Lider Konsorcjum / IREX-3 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum / IREX-8 Sp. z o.o.- Członek Konsorcjum ze Świętochłowic z ceną 30.776.760,00 PLN brutto;
- BP TOUR POLSKA Sp. z o.o.- Lider Konsorcjum / BP TOUR Sp. z o.o.- Konsorcjant / BP TOUR REGIO z Lublina z ceną 31.752.000,00 PLN brutto.
Co dalej?
Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 40.000.000,00 PLN brutto w podziale na:
- część I: 13.330.000,00 zł brutto;
- część II: 26.670.000,00 zł brutto.
To oznacza, że w pierwszej części najbliżej zwycięstwa jest LLA natomiast, co do drugiej części (na 12 przegubowców) to sytuacja nie jest taka oczywista. Albo ZTM dołoży do tego zamówienia (w co wątpimy, bo jest to kwota ponad 4,10 mln zł, brutto), albo unieważnieni przetargu i w ciągu roku ogłosi powtórkę. Zobaczymy.
Tymczasem czekamy na efekt prac komisji przetargowej, która oceni złożone oferty według czterech kryteriów: ceny - 97 pkt, ekologii - wszystkie autobusy z silnikiem Euro 6 - 1 pkt, informacji pasażerskiej - wszystkie autobusy z informacją pasażerską - 1 pkt, automat biletowy - wszystkie autobusy wyposażone w automaty biletowe - 1 pkt.