Picardie – nowy minibus VDL Kusters

infobus
19.06.2007 18:19

Kusters Picardie to nowy minibus międzymiastowy w ofercie koncernu VDL. Fot. VDL Bus &CoachKusters Picardie –widok na ścianę boczną i przestrzeń bagażową w tylnej części nadwozia. Fot. VDL Bus &CoachStanowisko kierowcy w minibusie Kusters Picardie. Fot. VDL Bus &CoachPrzestrzeń pasażerska minibusa Kusters Picardie. Fot. VDL Bus &Coach

Picardie –taką pieszczotliwą nazwę nadano nowemu minibusowi koncernu VDL Bus &Coach. Ten 8,58-metrowy autobus został opracowany specjalnie z myślą o dłuższych trasach. Przy układzie foteli 2+2, jego wnętrze mieści od 29+1+1 do 33+1+1 pasażerów na komfortowych fotelach. Model Picardie jest efektem współpracy VDL Kusters i słowackiego dystrybutora VDL Bus &Coach, firmy Rošero-P. Autobus powstaje na podwoziu Mercedes-Benz Vario O.818 –a więc znanej i sprawdzonej konstrukcji. Eleganckie, zaprojektowane od podstaw nadwozie wykonano ze stali nierdzewnej. Picardie napędza przedni, 4-cylindrowy silnik Mercedesa Euro 4 o pojemności 4,2 litra i mocy 130 kW (177 KM). Napęd na tylny most przenoszony jest za pośrednictwem mechanicznej lub –w opcji –automatycznej skrzyni biegów. Ponadto, pojazd posiada pneumatyczne zawieszenie Mercedesa, retarder Telma oraz –co naturalne –spełnia wszystkie przepisy Dyrektywy 2001/85/WE. Komfort zapewniają pasażerom wygodne fotele Vogel Primus, wyposażone w zagłówki, odchylane podłokietniki oraz w pełni regulowane oparcia. Wewnętrzne fotele mogą być także odsuwane od tych znajdujących się przy oknie. Fotel pilota można łatwo złożyć, co zapewnia łatwe wchodzenie do wnętrza pojazdu. Także fotel kierowcy jest wygodny i zaprojektowany pod kątem ergonomii. Przyciemniane szyby boczne rozciągają się wysoko, prawie do linii dachu, co w połączeniu z również wydłużoną ku górze szybą przednią zapewnia pasażerom bardzo dobrą widoczność. Kusters Picardie jest w standardzie wyposażany w układ klimatyzacyjny. Do standardowej kompletacji należą także indywidualne nawiewy i lampki dla każdego fotela, wbudowane w podstawę podsufitowych półek bagażowych. W tylnej części nadwozia autobusu zorganizowano przestrzeń na bagaż o pojemności 3,8 m3, do której dostęp odbywa się przez klapę otwieraną równolegle do tylnej ściany. Wraz z trzema mniejszymi lukami bagażowymi, umieszczonymi po bokach nadwozia, daje to łącznie 4,5 m3 przestrzeni bagażowej. Wewnątrz można skorzystać oczywiście również z podsufitowych półek bagażowych.