Piaseczno ostro o korekcie podmiejskich autobusów WTP: Nie zgadzamy się!
Pod koniec sierpnia Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego poinformował Gminę Piaseczno, że w związku z problemami z kierowcami autobusów, konieczne będzie ograniczenie liczby kursów „eLek”.
Taka optymalizacja pozwoliłaby uniknąć sytuacji, gdy kursy widniejące w rozkładzie są odwoływane ze względu na braki w obsadzie u operatorów, ale Piaseczno nie chce o tym słyszeć. Podwarszawska gmina kategorycznie sprzeciwiła się zmniejszonej częstotliwości kursowania linii obsługujących mieszkańców gminy. Oczekuje, że ZTM znajdzie rozwiązania, które umożliwią przywrócenie częstotliwości kursowania autobusów sprzed 15 czerwca 2022 r.
od 2 i 5 września
Zgodnie z informacją przekazaną przez ZTM w Warszawie, od dnia 2 września na terenie Pruszkowa zaczną obowiązywać powakacyjne rozkłady jazdy oraz na stałe trasy wrócą linie 710 i 724.
Z kolei od 5 września, autobusy linii 709, 727 i 739 według nowych rozkładów jazdy. Z uwagi na duże wykorzystanie przez pasażerów oraz rozbudowę osiedli na terenie Józefosławia wzrośnie częstotliwość kursowania autobusów linii 739, które w godzinach szczytu będą jeździć co 8-10 minut.
Termin wprowadzenia zmian dla linii lokalnych L został ustalony na poniedziałek 5 września br. Obecnie, zgodnie z propozycją ZTM, sytuacja dla poszczególnych linii przedstawia się następująco:
- L-1 – bez zmian
- L-2 – wprowadzenie trasy podstawowej + przywrócenie częstotliwości kursowania sprzed dnia 15.06 br.
- L-3 – bez zmian
- L-4 – zachowanie obecnej, wakacyjnej częstotliwości
- L-5 – skierowanie linii do pętli WŁADYSŁAWÓW z częstotliwością kursowania sprzed 15.06 br. (wydłużenie trasy z zachowaniem obecnej liczby wozów na linii L-5 i L13 spowoduje pogorszenie ich wzajemnej koordynacji)
- L12 – wprowadzenie trasy podstawowej + przywrócenie częstotliwości kursowania sprzed dnia 15.06 br.
- L13 – wprowadzenie trasy podstawowej + przywrócenie częstotliwości kursowania sprzed dnia 15.06 br. (ograniczona liczba kursów względem podstawowego rozkładu)
- L17 – wprowadzenie trasy podstawowej + przywrócenie częstotliwości kursowania sprzed dnia 15.06 br.
- L19 – wprowadzenie trasy podstawowej + przywrócenie częstotliwości kursowania sprzed dnia 15.06 br.
- L23 – przywrócenie trasy podstawowej z zachowaniem obecnej, wakacyjnej częstotliwości
- L24 – przywrócenie trasy podstawowej w Piasecznie oraz przywrócenie kursów wydłużonych w celu obsługi szkoły w Chylicach, z powodu wybudowania ronda na skrzyżowaniu ulic Długiej, Dworskiej i Starochylickiej proponujemy, aby kursy te zawracały na nim, a więc nie dojeżdżały do przystanków CHYLICE i ronda Starochylicka / Sielska, natomiast kończyły trasę na przystankach DŁUGA
- L25 – przywrócenie trasy podstawowej z zachowaniem obecnej, wakacyjnej częstotliwości
- L32 – przywrócenie trasy podstawowej z zachowaniem obecnej, wakacyjnej częstotliwości
- L39 – przywrócenie częściowej trasy podstawowej z zachowaniem obecnej, wakacyjnej częstotliwości
- L52 – przywrócenie trasy podstawowej z zachowaniem obecnej, wakacyjnej częstotliwości.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tylko nie L39
-„W szczególności niemożliwa do zaakceptowania jest częstotliwość kursowania linii L39, która jest linią miejską i zapewnia komunikację między ważnymi dla mieszkańców punktami, w tym komunikuje z miastem duże osiedla – napisał w odpowiedzi do ZTMw Warszawie wiceburmistrz Robert Widz. – Rozumiejąc problemy związane z obsługą kadrową, oczekujemy jednak zaproponowania takiego rozwiązania, które pozwoli, szczególnie w przypadku linii L39, zachować częstotliwość kursów sprzed wakacji. Wyrażamy nadzieję, że ZTM dołoży wszelkich starań, aby zobligować Operatorów do realizacji przewozów zgodnie z naszymi umowami.
Gmina Piaseczno czeka na odpowiedź w sprawie ewentualnych możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na liniach, które według propozycji ZTM mają od września korzystać z częstotliwości wakacyjnej.