PGNiG napędzi tarnowskie autobusy. Od Scanii
21 czerwca spółka PGNiG podpisała umowę na dostawy CNG dla Tarnowa, a MPK oficjalnie wprowadziło do ruchu 21 gazowych autobusów Citywide 12 LF CNG.
Małopolskie miasto od lat konsekwentnie stawia na transportniskoemisyjny, a niedawno zdecydowało się na rozbudowę floty pojazdównapędzanych gazem ziemnym. Już niebawem na tarnowskie ulice wyjedzie 21 nowychautobusów Scania oraz 2 śmieciarki, zasilane gazem dostarczanym przez PGNiGObrót Detaliczny.
-„Dzięki elastycznej polityce handlowej inwestycje w pojazdyzasilane CNG są teraz uzasadnione ekonomicznie – powiedział Marcin Szczudło,wiceprezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. – Przewidujemy, że do 2020 r. łącznywolumen dostaw gazu do wszystkich firm inwestujących w Tarnowie we flotypojazdów zasilanych CNG wyniesie blisko 1 mln m³ rocznie – dodał.
Sygnatariuszami wielostronnego porozumienia na dostawypaliwa CNG są: PGNiG Obrót Detaliczny, Miasto Tarnów, MPK Tarnów, MPGK Tarnóworaz PUK Tarnów. Porozumienie jest związane z dynamicznym rozwojem flotyekologicznych pojazdów napędzanych gazem ziemnym w mieście.
-„Od lat konsekwentnie inwestujemy w odnowę miejskiegotaboru pojazdów użyteczności publicznej. Pojazdy zasilane gazem ziemnym zewzględów ekologicznych i ekonomicznych, są optymalnym rozwiązaniem dla naszegomiasta. Umowa z PGNiG zagwarantuje nam pewne i bezpieczne dostawy przyjaznegodla środowiska paliwa – podkreślił Roman Ciepiela, prezydent Tarnowa.
Szwedzkie oczko
Tarnów odważnie stawia na transport niskoemisyjny, dlategozdecydował się na zakup między innymi 21 nowych autobusów Scania CityWide 12LFzasilanych gazem. Już w tym momencie 22%, a do końca roku 2018 prawie 1/3 (28%)autobusów w mieście będzie zasilana sprężonym gazem ziemnym CNG.
-„Realizacja tej umowy pozwoli na rozwój floty ekologicznychautobusów gazowych do stanu co najmniej 32 pojazdów. Tym samym Tarnów zwyprzedzeniem spełni ustawowe wymogi, którenakazują samorządom posiadanie określonego udziału pojazdów zasilanych paliwamialternatywnymi we flotach komunikacyjnych – powiedział Jerzy Wiatr, prezeszarządu MPK Tarnów. – Nasze autobusy zasilane CNG już w tym roku zastąpią wTarnowie dużo mniej przyjazne dla środowiska i uciążliwe dla mieszkańcówautobusy starej generacji zasilane olejem napędowym – dodał. – Nasze plany naprzyszłość to struktura taboru składająca się w 1/3 z autobusów gazowych, 1/3autobusów elektrycznych i 1/3 autobusów zasilanych biodieslem. W rezultaciestaniemy się jednym z liderów ekologicznego transportu miejskiego w Polsce –podkreślił.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rekordowy kontrakt
Dostawcą floty autobusów zasilanych gazem dla MPK Tarnówjest firma Scania Polska S.A., dla której tarnowski kontrakt to największadostawa autobusów zasilanych paliwami alternatywnymi w historii marki wPolsce. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Scania w Słupsku.
-„Autobusy Scania CityWide 12LF CNG są przyjazne dlaśrodowiska oraz pracują ciszej, niż te napędzane silnikami diesla, co zpewnością docenią pasażerowie oraz mieszkańcy Tarnowa. Nasze pojazdy gwarantująteż charakterystykę pracy pozwalającą na ograniczenie zużycia paliwa, przez cosą tańsze w eksploatacji. Obecnie pojazdy podmiejskie i miejskie Scania sądostępne w pełnej gamie alternatywnych układów napędowych – komentuje AndrzejJaworski, dyrektor sprzedaży autobusów, Scania Polska S.A.
„