Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Paryż wychodzi poza francuskie firmy. 113 e-busów od Irizara

infobus
28.07.2021 19:00
Hiszpańska firma Irizar e-mobility otrzymała jedno z największych europejskich zamówień na autobusy elektryczne.

Spółka RATP (La Régie Autonome des Transports Parisiens) zamówiła u producent z Alduny aż 113 bezemisyjnych autobusów elektrycznych. Jest to jeden z największych projektów zakupu elektrobusów w Europie.

Mocne wejście

Ten kontrakt zmieni sytuację na elektromobilnym rynku w Europie, a przede wszystkim na rynku francuskim, który do tej pory był zdominowany przez trzy marki: Heuliez, Alstom i Bluebus (Bollore). Teraz po rezygnacji Alstomu z autobusowej działalności, zrobiło się miejsce na kolejnego gracza i zajął je Irizar.

Hiszpanie dostarczą do Paryża 12-metrowe autobusy ie bus nowej generacji. W ciągu pierwszych dwóch lat Irizar dostarczy 113 sztuk tego modelu.

Wszystkie zamówione przez RATP egzemplarze będą wyposażone w akumulatory Irizar o pojemności 350 kWh i będą ładowane w nocy w zajezdni. Elektronika, komunikacja oraz inne główne komponenty pojazdów wykorzystują technologię Grupy Irizar. W ramach swojej strategii, firma uruchomi w Paryżu swój serwis, zatrudniający lokalnych pracowników.

-„Jesteśmy bardzo wdzięczni RATP za zaufanie, jakim nas obdarzyli, odnawiając swoją flotę autobusów. Możliwość wdrożenia naszych e-rozwiązań w mieście takim jak Paryż, który jest światowym liderem elektromobilności, jest dużym wyzwaniem i jesteśmy z tego bardziej dumni. Bez wątpienia jest to bardzo ambitny projekt, który stanowi duży krok naprzód w naszej pozycji na rynku francuskim. I potwierdza naszą strategię dostarczania rozwiązań i usług „pod klucz” dla zrównoważonego, wydajnego i bezpiecznego transportu masowego” – powiedział dyrektor generalny Irizar e-mobility, Imanol Rego.

Bus2025

Najnowszy kontrakt to część programu RATP Bus2025, finansowanego przez Île-de-France Mobilités, którego celem jest, aby wszystkie paryskie autobusy były elektryczne lub zasilane biopaliwem do 2025 roku. Dzięki temu planowi ślad węglowy RATP zostanie zmniejszony o 50% w odniesienie do danych  z 2015 r.

Na koniec przypomnijmy, że Irizar obecnie ma tylko nieznaczny udział na francuskim rynku. W 2016 roku marka uruchomiła pierwszą w 100% elektryczną linię w Marsylii z sześcioma autobusami elektrycznymi. Trzy lata później pojawił się projekt Amiens na ultraszybkie autobusy elektryczne. W tym samym roku Irizar uruchomił dwa kolejne projekty BRT w Aix-en-Provence i Bayonne. Ostatnie zamknięte kontrakty to zamówienia dla Orleanu i Strasburga. Dzięki jednak najnowszemu zamówieniu hiszpańska marka wyraźnie umocni swoją pozycję na francuskim rynku.