Paliwo alternatywne – tańsze od oleju?

infobus
10.11.2007 14:51

Nowoczesny proces produkcyjny, opracowany przez szwajcarską firmę Biotherm Technologie AG, pozwala na produkcję paliwa na bazie oleju i paliwa opałowego znacznie poniżej cen rynkowych. Proces ten umożliwia produkcję wysokiej jakości paliwa z oleju przepracowanego oraz tworzyw sztucznych, co jest szczególnie atrakcyjne dla handlarzy oleju przepracowanego oraz firm zajmujących się utylizacją odpadów.
One przy pomocy odpowiedniego sprzętu mogą przetworzyć do 4 000 ton surowców rocznie, co umożliwia produkcję 12 000 litrów oleju napędowego dziennie.
’Zamiast handlu odpadami i ich utylizacją, pociągającą za sobą ogromne koszty, technologia ta umożliwia osiągnięcie olbrzymich zysków. Cena za litr paliwa, które ma identyczny skład chemiczny jak tradycyjne paliwo, to 25 centów poniżej kosztów produkcji oleju, a przewaga ta wzrasta z każdym centem, o który rośnie cena ropy naftowej’ – powiedział Christopher Stampfli, dyrektor firmy Schaffhausen.
Rekordowe ceny baryłki ropy to najlepszy argument sprzedażowy
Szwajcarska firma zajmuje się sprzedażą na terenie Europy procesu opracowanego przez Clyvia Technology GmbH z Wegberg (Niemcy). Proces zachodzący w oparciu o depolimeryzację frakcjonowaną przypomina rozbijanie cząsteczek ropy naftowej. 'Rekordowe ceny oleju są naszym najlepszym argumentem sprzedażowym. W przeciwieństwie do biopaliw, nasz produkt charakteryzuje się niezmiennie wysoką jakością. W porównaniu do surowców na bazie roślin, które podlegają zmianom cen na rynku światowym, podstawowe materiały konieczne do tego procesu są właściwie dostępne bezpłatnie – na jakimkolwiek wysypisku śmieci lub w zbiornikach oleju przepracowanego’ – powiedział Christopher Stampfli.
Obecnie szwajcarska firma prowadzi negocjacje ze spółkami leasingowymi, które mają za zadanie dostarczać klientom pełen pakiet finansowania tak, aby również średnie przedsiębiorstwa mogły korzystać z zalet tego procesu. Operatorzy mogą wykorzystać nowe rozwiązanie, jeśli chcą obniżyć koszty prowadzenia floty pojazdów lub uzyskać dodatkowe możliwości biznesowe, sprzedając produkt innym firmom czy konsumentom.