Paczków wybiera szkolnego Otokara Navigo. Z sześcioma miejscami na wózki
Do Paczkowa przyjedzie Otokar Navigo w specjalnej wersji dostosowanej do przewozu 6 osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Do tego ten wyjątkowy autobus może zabrać maksymalnie 37 pasażerów.
Czego chciał Paczków?
Opolska gmina Paczków poszukiwała nowego autobusu turystycznego kl. III dostosowanego do przewozu dzieci i młodzieży szkolnej, w tym min 6 osób niepełnosprawnych na wózkach. Szczegółowe wymagania dt. gminnego autokaru były m.in. następujące:
- Rok produkcji nie starszy niż 2021
- Spełnienie normy ECE R107.06, ECE R66.02, ECE R118.02
- Długość 8,3 – 9 m / Wysokość 3,0 – 3,2 m ( z klimatyzacją) / Szerokość 2,2 - 2,4 m / DMC 10 – 12,5t.
- Ilość miejsc siedzących: co najmniej 37 razem z kierowcą max 40
- Miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach: minimum 6. Mocowanie wózków do szyn w podłodze.
- Winda hydrauliczna o nośności min 350 kg, zamontowana fabrycznie
- Bezpieczeństwo - system AEBS – zaawansowany system hamowania awaryjnego; asystent pasa ruchu, układ stabilizacji toru jazdy ESP, układ hamulcowy pneumatyczny, tarcze hamulcowe wszystkich kół, system ASR, kamera cofania z kolorowym wyświetlaczem w kokpicie.
- Klimatyzacja dachowa przedziału pasażerskiego sterowana elektronicznie, regulowane nawiewy klimatyzacji dla kierowcy i pilota, 18 kW
- Lakierowanie nadwozia jednobarwne w kolorze białym
- Moduł kuchenny: Lodówka o pojemności min. 30l zamykana na kluczyk + podgrzewacz wody zamykany z zewnętrznym zasobnikiem wody min 20 l
- Nagłośnienie wnętrza: zestaw audio radioodtwarzacz MP3, SD, USB, AUX, DAB głośniki dla kierowcy i dla przedziału pasażerskiego
Jedna oferta
Przy takich wymaganiach Paczków otrzymał jedną ofertę - od firmy Bus Trans Technik (dilera Otokar w Polsce), która zaproponowała sumę od 659.895 PLN brutto oraz 36 m-cy gwarancji. Z kolei gminny budżet wynosił 650.000 PLN brutto. 9 marca Paczków zdecydował się na dołożenie i wybór Otokara. Termin realizacji zamówienia to 7,5 miesiąca.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodajmy, że Navigo to podstawowy model MIDI w ofercie Otokara z podwoziem opartym na ramie autorskiej produkcji, co zapewnia mu ponadprzeciętną trwałość szczególnie przy eksploatacji na drogach gorszej jakości.
-„Do napędu posłuży silnik diesla spełniający normę EURO 6E połączony z automatyczną skrzynią biegów i retarderem. W wyposażeniu przestronnego wnętrza nie zabraknie całopojazdowej klimatyzacji, wydajnego ogrzewania, czy dobrego nagłośnienia. Kierowca ma do dyspozycji ergonomiczne i w pełni wyposażone miejsce pracy wraz z komputerem pokładowym – opisuje Tomasz Talarek z Bus Trans Technik.
Egzemplarz dostarczany do Gminy Paczków będzie w pełni zabezpieczony przeciw korozji poprzez zanurzeniowe lakierowanie kataforetyczne w najnowocześniejszym procesie technologicznym uruchomionym na terenie fabryki Otokar w drugiej połowie 2021.
-„Warto wspomnieć, że Navigo stanowi mocny punkt w ofercie Otokar. Ten bardzo solidny i nieskomplikowany autobus wyprodukowano dotychczas w ilości ponad 25.000 sztuk przez co jest dopracowany i wysoce niezawodny. Wyłączną dystrybucją w Polsce zajmuje się spółka Bus Trans Technik z Warszawy, która oferuje także części zamienne i koordynuje sieć serwisową – podkreśla Tomasz Talarek