Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PA Gryf ma konkurencję w przetargu na obsługę linii autobusowych w Rumi

infobus
07.12.2023 09:02

1 grudnia Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty na obsługę w zakresie lokalnego transportu publicznego dwóch autobusowych linii kursujących do Rumi.

Do zamawiającego wpłynęły dwie propozycje – o których piszemy poniżej. Umowa z wybranym wykonawcą ma być zawarta na okres 36 miesięcy, tj. od dnia 27 grudnia 2023 roku do dnia 31 grudnia 2026 roku. Przypomnijmy, że w dwóch innych postępowaniach ZKM Gdynia również uzyskał po dwie oferty – na linie sopockie oraz na linie kursujące do gmin Żukowo i Szemud.

Dwie linie

Przedmiotem zamówienia od ZKM Gdynia jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego, tj. komunikacji miejskiej) na linii 85 w Rumi oraz na linii 288 w Gdyni, gm. Wejherowo i Rumi, dwoma autobusami miejskimi niskopodłogowymi.

Zamówienie obejmuje obsługę następujących brygad:

  • 85/3, 288/1, 288/2, 288/3, 288/4 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku poza okresem letnich wakacji szkolnych, dwoma autobusami,
  • 288/1, 288/2, 288/3, 288/4 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku w okresie letnich wakacji szkolnych, dwoma autobusami,
  • 288/1 – w soboty, niedziele i święta, jednym autobusem.

Szacunkowa praca przewozowa obejmująca cały okres obowiązywania umowy to 438 846 wozokilometrów.

PA Gryf ma konkurencję w przetargu na obsługę linii w Rumii / fot. ZKM Gdynia
PA Gryf ma konkurencję w przetargu na obsługę linii w Rumii / fot. ZKM Gdynia

Wymagane autobusy

Świadczenie usług realizowane ma być dwoma autobusami miejskimi niskopodłogowymi, typu SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m. Będą to pojazdy, których silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5. Autobusy powinny pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym minimum 27 na miejscach siedzących. Wejście na pokład autobusów ma odbywać się przez 2 lub 3 drzwi.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego, niesięgająca poza 3/4 szerokości autobusu. Dla pasażerów przewidziano siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie z siedziskiem i oparciem, w których tapicerka pokrywa co najmniej połowę odpowiednio ich górnej i przedniej powierzchni. Pod tapicerką ma znaleźć się gąbka zmiękczająca.

Autobusy mają być pomalowane w barwy obowiązujące w ZKM Gdynia – tj. kolory biały i niebieski.

1 grudnia Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty w przetargu nieograniczonym na świadczenie usług w zakresie transportu publicznego na dwóch liniach kursujących do Rumi.
1 grudnia Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty w przetargu nieograniczonym na świadczenie usług w zakresie transportu publicznego na dwóch liniach kursujących do Rumi.

PA Gryf i Irex

Jak już wspomnieliśmy – 1 grudnia komisja przetargowa ZKM otworzyła dwie oferty. Pochodzą one od następujących podmiotów:

  • Przewozy Autobusowe Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 3 791 629,44 PLN,
  • IREX-3 Sp. z o.o i IREX-TRANS Sp. z o.o. – cena 4 246 624,97 PLN.

ZKM Gdynia chce przeznaczyć na obsługę dwóch linii w Rumi kwotę 3 734 800,00 PLN. Mimo, że oferta PA Gryf nieznacznie przekracza budżet zamawiającego, to pozycja tego wykonawcy wydaje się być niezagrożona. W tej sytuacji, najprawdopodobniej zamawiający zdecyduje się na dołożenie brakujących środków do najtańszej oferty.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://portal.smartpzp.pl/zkmgdynia/public/postepowanie?postepowanie=56124159