Ożarów z jedną ofertą na autobus elektryczny. Od Busnex
Tylko jedna firma chce dostarczyć do Ożarowa Mazowieckiego elektryczny autobus szkolny.
13 czerwca świętokrzyska gmina otworzyła oferty w przetargu na zakup „e-gimbusa” wraz ze stacją ładowania. Zamówienie jest współfinansowane z II edycji programu NFOŚiGW - "Kangur - Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”. Do jego zamknięcia pozostały jeszcze tylko trzy postępowania: od Daszyny i Wieniawy.
Co chciał Ożarów?
Przedmiotem ogłoszonego 11 maja zamówienia Gminy Ożarów Mazowiecki był zakup i dostawa w pełni sprawnego, fabrycznie nowego autobusu o napędzie 100% elektrycznym, przystosowanego do przewozu osób, w tym co najmniej jednej osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim wraz ze stacją ładującą. Poszukiwane parametry techniczne pojazdu były następujące:
- długość - od 10000 mm do 12550 mm,
- maksymalna wysokość całkowita - do 3500 mm,
- dopuszczalna szerokość całkowita - do 2600 mm.
- masa całkowita - od 15 do 19 ton.
- liczba miejsc - minimum 50 miejsc siedzących dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie czterech pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego – zgodnie z wymogami), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa,
- napęd elektryczny - zamawiający wymagał zastosowania silnika (lub silników o łącznej mocy) nie mniejszej niż 150 kW, z funkcją ograniczenia prędkości maksymalnej do 80 km/h i odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. minimalny zasięg - na poziomie 250 km, regularna obsługa w jednym cyklu w zakresie temperatury powietrza od -30°C do +40°C. zawieszenie - przednia oś - zawieszenie zależne lub niezależne / tylna oś napędowa – przełożenie przekładni dobrane w sposób minimalizujące zużycie energii elektrycznej, uzębienie przekładni minimalizujące emisję hałasu.
- baterie - litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) lub litowo- jonowe (NMC) o pojemności nie mniejszej niż 250 kWh ładowanie akumulatorów magazynu energii musi być realizowane: przewodowo, zewnętrzną ładowarką typu „plug-in”, o mocy min. 60kW.
- wymagany termin realizacji zamówienia to 5 m-cy od momentu podpisania umowy.
jedna oferta
13 czerwca swoją propozycję w Ożarowie złożyły firma:
Busnex Poland z Warszawy na sumę 2.446.470,00 PLN brutto / 1.989.000 PLN netto za autobus Yutong ECE12. Z kolei gmina zamierza chce przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości 2.000.000,00 zł brutto. Zobaczymy, co z tego będzie…
Teoretycznie teraz komisja przetargowa powinna ocenić tę ofertę posługując się trzema kryteriami:
- Cena – 60 %,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Okres gwarancji – 20 %,
- Zużycie energii elektrycznej – 20 %
Natomiast więcej do roboty – przy jednej ofercie będzie miał tutaj gminny skarbnik.
KANGUR 2.0
Aktualnie cały czas trwa II edycja programu „Kangur”, gdzie wsparcie otrzymało 16 gmin. To: Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Krasnopol, Daszyna, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Wieniawa, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski.
Wszystkie te samorządy otrzymały dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW. Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 zeroemisyjnych, nowoczesnych i umożliwiających transport osób z niepełnosprawnościami autobusów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów. W ramach II edycji Kangura swoje przetargi ogłosiły już następujące gminy (+ zwycięska marka):
- Pałecznica (Solaris)
- Krasnopol (Solaris)
- Przedecz (Solaris)
- Działoszyce (Solaris)
- Śniadowo (Busnex-Yutong)
- Ojrzeń (Busnex-Yutong)
- Platerów (ARP)
- Troszyn (Solaris)
- Rzeczyca (Solaris)
- Rusinów (ponowiony - Solaris)
- Zduny (ARP)
- Skalbmierz (Solaris)
- Jawornik Polski (ponowiony - w toku)
- Ożarów Mazowiecki (w toku)
Niebawem swoje postępowania ogłoszą: Daszyna i Wieniawa.