Otwock kupi dwa używane autobusy. W tym jedną hybrydę
28 lutego Urząd Miasta Otwock ogłosił przetarg na dostawę dwóch używanych autobusów miejskich, które mają być utrzymane w tej samej kolorystyce
Wymagany termin realizacji zamówienia to 30 dni od daty podpisania umowy, także widać, że mazowieckiemu miastu się spieszy. Przypomnijmy, że od 2 stycznia w Otwocku działa bezpłatna komunikacja miejska. Być może dwie linie BKM odniosły tak duży sukces, że teraz miasto postanowiło zakupić większe pojazdy. Jest to o tyle prawdopodobne, że pierwotnie do obsługi M1 i M2 skierowano midibusy ZAZ A08. Albo nowe nabytki zostaną one skierowane na projektowaną trasę do Falenicy. Zobaczymy.
Otwocka BKM
Bezpłatne autobusy kursują po Otwocku na dwóch trasach:
- Linia M1 – Danuty – Orla – Danuty, przejeżdżająca przez Świder, operująca w godzinach 5:15-23:00
- Linia M2 – Mlądz – Orla – Mlądz, przejeżdżająca przez Śródborów, operująca w godzinach 4:50-22:20
Nowe niskopodłogowe autobusy ZAZ A08 z klimatyzacją są przystosowane dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami. Autobusy mają zieloną kolorystykę i charakterystyczny dla Otwocka motyw sosen, który został wybrany przez otwocczan w drodze konsultacji. Autobusami może podróżować 51 pasażerów (21 miejsc siedzących i 30 stojących).
Pojazdy kursują co godzinę, siedem dni w tygodniu, także w święta. Pierwsze kursy są po godz. 4:00 i 5:00 rano, a ostatnie po godz. 21:00 i 22:00 (z wyjątkiem sobót, niedziel i świąt, kiedy godziny funkcjonowania komunikacji są skrócone). Na przystanku Orla zaplanowano kilkuminutowy postój autobusu. Przy projektowaniu rozkładów jazdy bezpłatnej komunikacji miejskiej uwzględniono rozkład pociągów SKM w kierunku Warszawy.
Taborowy zakup
Na oferty w zakresie dwóch używanych autobusów miejskich Otwock czeka do 8 marca, a następnie oceni złożone propozycje według aż trzech kryteriów
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- najniższej ceny 60%
- termin odbioru – 20%
- termin płatności faktury – 20%
Pojazdy m.in. muszą mieć pozytywnie zatwierdzony przegląd techniczny oraz wymienione filtry, olej i płyny niezbędne do bezpiecznej eksploatacji pojazdu. Okres gwarancji na układ napędowy pojazdów, skrzynię biegów i silnik to 45 dni od momentu odbioru. Do tego zamawiający wymaga serwis oddalonego od Otwocka do 70 km...
wymagania techniczne
Autobus hybrydowy dla Otwocka ma posiadać następujące parametry:
- Rok produkcji i przebieg: Od 2013 rok, przebieg nie wyższy niż 399 000 km
- Całkowita długość pojazdu (mm): 11 000 ÷ 12 500
- Minimalna liczba drzwi 3 (2-2-2 otwierane do środka)
- Warunki dotyczące podłogi pojazdów: autobus całkowicie niskopodłogowy – w tym: brak stopni pośrednich na podłodze w przejściu środkowym (tj. w przejściu na całej długości przedziału pasażerskiego), brak stopni w drzwiach,
- Rodzaj silnika: hybrydowy – połączenie różnych źródeł zasilania z napędem elektrycznym w układ hybrydowy, Moc minimalna- 210 KM, norma EURO V.
- Liczba miejsc: Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich (wg dowodu rejestracyjnego bez miejsca kierowcy): min. 25 / Minimalna liczba wszystkich miejsc pasażerskich – (wg dowodu rejestracyjnego, bez miejsca kierowcy): min. 50
- Liczba miejsc wyznaczonych na wózek inwalidzki: min.1
- Wymagania w zakresie komfortu: Klimatyzacja i ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej zapewniające równomierną temperaturę przestrzeni pasażerskiej.
Z kolei drugi, konwencjonalny autobus dla Otwocka ma posiadać następujące parametry:
- Całkowita długość pojazdu (mm): 11 000 ÷ 12 500
- Minimalna liczba drzwi 2 (w tym jedno dwuskrzydłowe otwierane do środka)
- Rok produkcji i przebieg: Od 2013 roku, przebieg nie wyższy niż 399 000 km
- Rodzaj silnika: Konwencjonalny zasilany olejem napędowym z turbo doładowaniem, moc minimalna - 210 KM
- Liczba miejsc: Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich (wg dowodu rejestracyjnego bez miejsca kierowcy): min. 25, minimalna liczba wszystkich miejsc pasażerskich – (wg dowodu rejestracyjnego, bez miejsca kierowcy): min. 50
- Liczba miejsc wyznaczonych na wózek inwalidzki: min.1
- Warunki dotyczące podłogi pojazdów autobus całkowicie niskopodłogowy – w tym: brak stopni pośrednich na podłodze w przejściu środkowym (tj. w przejściu na całej długości przedziału pasażerskiego), brak stopni w drzwiach,
- Wymagania w zakresie komfortu: Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej zapewniające równomierną temperaturę przestrzeni pasażerskiej.