Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Otwarcie pierwszego Centrum Serwisowego EvoBus w Polsce

infobus
11.01.2004 16:09

5 grudnia 2003 r. w Wolicy koło Warszawy odbyło się oficjalne otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Serwisowego EvoBus, specjalizującego się tylko w obsłudze autobusów marek Mercedes-Benz i Setra. Podczas „Otwartych Drzwi” można było m.in. zapoznać się również z zaprezentowanymi po raz pierwszy w Polsce autobusami turystycznymi – Mercedes Benz Tourino i Setra S415 GT-HD i S416 GT-HD, które miały swoje premiery podczas październikowych targów w Kortrijk (o tych konstrukcjach piszemy szerzej : Mercedes-Benz Tourino – mały turysta już w Polsce oraz Elegancja i ekonomia – nowa rodzina Setra ComfortClass 400 )

Dzień wcześniej na terenie serwisu dla zaproszonych gości zorganizowano inauguracyjny bankiet, podczas którego przedstawiciele niemieckiego koncernu podkreślili znaczenie nowo wybudowanego obiektu dla całej strategii firmy. Günter Klemt, Prezes Zarządu EvoBus Polska powiedział: „Polska była i jest dla nas ważnym rynkiem. Najlepszym dowodem na to jest otwierane dziś Centrum Serwisowe EvoBus. Jego budowa była dla nas wielkim wyzwaniem i z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że jest to obiekt, który swą jakością przewyższa niejedno Centrum Serwisowe EvoBus w Europie. Cieszę się, że pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe EvoBus powstało właśnie tu, w Wolicy, w samym sercu Polski, a już za chwilę w centrum zjednoczonej Europy.” A obecny na uroczystości Theodor Maurer, Dyrektor Sprzedaży Działu Autobusów w koncernie DaimlerChrysler dodał: „Cieszę się, że dzięki otwartemu dziś Centrum Serwisowemu EvoBus nasi klienci będą mieli szerszy i łatwiejszy dostęp do najwyższej jakości usług serwisowych. Zadowolenie klientów to nasz najważniejszy cel. Dołożymy wszelkich starań, by spełnić ich oczekiwania.”

Uroczysty bankiet z okazji otwarcia Centrum Serwisowego EvoBus PolskaWodzirej całej imprezy - Stefan Müller

Okazją do podwójnego świętowania były urodziny Prezes EvoBus Polska - Güntera Klemtamotory napędowemotory napędowe

Pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe EvoBus

Firma EvoBus Polska istnieje od października 1999 roku i jest jedną z 17 spółek-córek rodziny EvoBus GmbH w Europie. W Polsce posiada obecnie 12 autoryzowanych stacji serwisowych, wywodzących się w większości z sieci serwisowej Mercedes-Benz. Dla umocnienia swojej pozycji na naszym rynku EvoBus wybudował, kosztem 4,3 mln euro, własne Centrum Serwisowe w Wolicy k. Warszawy. To pierwsza tak poważna budowa niemieckiego koncernu w Polsce, który przez lata bardzo ostrożnie podchodził do inwestowania w naszym kraju. Niewątpliwie spory wpływ na podjęcie tej decyzji miał dobry wynik sprzedaży autobusów turystycznych uzyskany w ubiegłym roku, kiedy EvoBus Polska osiągnął solidny, 39,68 procentowy udział w rynku autobusów turystycznych, a jak wiadomo pozycja lidera zobowiązuje. Ponadto niemiecki koncern doskonale zdaje sobie sprawę, że już niedługo Polska stanie się jednym z ważniejszych rynków autobusowych na mapie zjednoczonej Europy i dlatego już teraz myśli o zapewnieniu wszystkim swoim klientom obsługi na odpowiednim poziomie. To perspektywiczne podejście znalazło odzwierciedlenie w wyborze Wolicy, jako miejsca na lokalizację Centrum. Decydującym tutaj argumentem było strategiczne położenie tej miejscowości na przecięciu najważniejszych linii komunikacyjnych w Polsce, należących również do niezwykle ruchliwej i dynamicznie rozwijającej się osi transportowej Berlin – Moskwa.

Pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe EvoBus Pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe EvoBus

Sieć serwisowa EvoBus w PolscePlan dojazdu do Centrum Serwisowego EvoBus Polska w Wolicy

Centrum nastawione na przyszłość

Obsługowa stacja została wyposażona w pięć stanowisk do obsługi technicznej pojazdów, stanowisko do podstawowych napraw blacharskich, specjalistyczną ścieżkę diagnostyczną do przeprowadzania badań technicznych, myjnię autobusową oraz magazyn części zamiennych, w którym już mieści się około 5 tys. różnych elementów. H ala serwisowa została zbudowana techniką modułową i dlatego bez większych nakładów finansowych można ją w razie potrzeby szybko poszerzyć o kolejne działy. Zresztą perspektywa dalszego rozwoju stacji od samego początku kształtowały plany budowlane obiektu, o czym świadczą m.in. wylane już fundamenty pod dalszą rozbudowę. Przy dzisiejszej tendencji zlecania m.in. usług warsztatowych zewnętrznym firmom, niewykluczone jest, że w niedalekiej przyszłości jeden z przewoźników, który wygra przetarg na obsługę kilku linii komunikacji publicznej w Warszawie, wydzierżawi wówczas np. 30 autobusów miejskich Mercedes-Benz Citaro wraz z całym pakietem ich obsługi serwisowej na czas realizacji zamówienia. Centrum w Wolicy można jest przygotowane do realizacji tego typu działań.

Obecnie firma skupia się bardziej na przewoźnikach międzymiastowych i turystycznych ( głównie z regionu Mazowsza, ale i nie tylko) , eksploatujących autobusy Mercedes-Benz i Setra, którzy mogą w Wolicy dokonywać przeglądów gwarancyjnych, okresowych i wszelkich napraw pojazdów, modernizacji, zakupu części zamiennych itp.

Pierwsze w Polsce Centrum Serwisowego EvoBusPierwsze w Polsce Centrum Serwisowego EvoBus

Wnętrze magazynu z częściami zamiennymiWnętrze magazynu z częściami zamiennymi

Autobusowy salon

Znajdujący się wokół Centrum parking pozwala na stałą ekspozycję łącznie 35 autobusów, zarówno najnowszych produktów marek Mercedes-Benz i Setra, jak i autobusów używanych. To pierwszy tego typu autobusowy salon w Polsce, gdzie można bezpośrednio sprawdzić kilka autokarów z szerokiej oferty obu niemieckich producentów i udać się nimi na jazdy testowe. Następnie klienci mogą zasięgnąć porady w zakresie zakupu nowego bądź odkupie używanego autobusu, modernizacji posiadanego taboru, a także (np. przygotowując się nowego sezonu) dowiedzieć się o europejską sieć serwisową Omni plus , która m.in. oferuje specjalną kartę OMNI plus ServiceCard, pozwalającą na bezgotówkowe regulowanie kosztów tankowania, serwisu naprawczego, części zamiennych oraz korzystania z promów, tuneli i autostrad w krajach europejskich.

Wszystkim kierowcom na pewno spodoba się specjalna opcja, z której mogą skorzystać w Centrum EvoBus, gdzie do dyspozycji osób oczekujących na odebranie pojazdu oddano samochód osobowy Smart. Można udać się nim np. na zakupy do pobliskiego Centrum Handlowego Janki.

Na zakończenie tego krótkiego opisu dodajmy, że „motorem napędowym” całego przedsięwzięcia był Piotr Gański, który obecnie pełni funkcję dyrektora serwisu. Życzymy dalszych sukcesów.

Od lewej dwoje drzwi prowadzi do hali warsztatowej, natomiast trzecie - do blacharniSamochód serwisowy Omniplus, który już wkrótce wyruszy z pomocą autobusowym przewoźnikom Pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe EvoBus

Centrum Serwisowe EvoBus w Wolicy – podstawowe dane

Podpisanie aktu notarialnego na zakup działki pod budowę Centrum

14 czerwca 2002 r.

Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę Centrum

23 kwietnia 2003 r.

Oficjalne otwarcie Centrum Serwisowego

5 grudnia 2003 r.

Ilość Centr Serwisowych EvoBus w Polsce

1

Ilość Centr Serwisowych EvoBus w Europie

43

Wartość inwestycji

4,3 mln euro

Projekt

Biuro architektoniczne MTS Architekci

Generalny wykonawca

Züblin Polska

Powierzchnia działki

18 751 m2

Powierzchnia Centrum

2 496 m2

Docelowa powierzchnia Centrum

3 852 m2

Ilość stanowisk do obsługi serwisowej autobusów

5

Ilość stanowisk do napraw blacharskich

1

Ogólne zatrudnienie

30 osób

w tym w dziale obsługi posprzedażnej

15 osób

Czas pracy

od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 18.00

Autobusy używane wystawione na placu przed Centrum Serwisowym EvoBus w WolicyAutobusy używane wystawione na placu przed Centrum Serwisowym EvoBus w Wolicy

Autobusy używane wystawione na placu przed Centrum Serwisowym EvoBus w WolicyAutobusy używane wystawione na placu przed Centrum Serwisowym EvoBus w Wolicy