Otokar zamyka epokę diesli w Warszawie

22 grudnia o godzinie 3:30 z bazy przy ulicy Klementowickiejna ulice Warszawy wyjechał pierwszy, warszawski autobus Otokar Vectio C. Zgodniez planami ZTM to ostatnie nowe autobusy z silnikami diesla, jakie pojawiły sięw stołecznej sieci.
Dlatego można powiedzieć, że inauguracja najnowszego,8-letniego kontraktu Arrivy ma znaczenie symboliczne. To jednocześnie wejścienowej marki do Warszawy, jak i zmierzch pewnej epoki, która opierała miejskąkomunikację na silnikach wysokoprężnych i diesla miała we krwi. Teraz -zgodnie ze strategią Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie – stołeczne Otokarysą ostatnią kontraktem z autobusem z silnikami diesla. Następne autobusy mająmieć już wyłącznie napędy alternatywne: gazowy, hybrydowy lub elektryczny,
Zgodnie z planem
Warto przy okazji podkreślić terminowe rozpoczęciewarszawskiego kontraktu przez Arriva. W sobotę na warszawskie ulice wyjechało21 szt. 9-metrowych autobusów, a po świętach będzie ich 25.
Nowe pojazdy, zgodnie z wymaganiami ZTM wyposażone zostały wliczne udogodnienia zapewniające pasażerom najwyższy standard podróżowaniam.in. klimatyzacje, nowoczesny system głosowego zapowiadania przystanków,ekrany LCD z informacją pasażerską, monitoring, biletomaty, tapicerkę owarszawskim wzorze, łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemylokalizacyjne.
Dokładniej o specyfikacji stołecznych Vectio C pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Umowa z firmą Arriva została podpisana w maju 2018 r. iobowiązuje do 2026 r. Poza 25 autobusami w ruchu, przewoźnik zapewni także 9 pojazdówrezerwowych. Autobusy te wyjadą na trasy linii 119, 152, 211, 227, 262 i 334.
„