Oświęcim testuje elektrycznego SOR-a
15 grudnia naoświęcimskie linie nr 1, 3, 20, 23 i 27 wyjechał autobus elektryczny SOR EBN11.MZK będzie testowało czeski elektrobus do 27 grudnia.
Przypomnijmy,że nie jest to pierwszy elektryczny tester w Oświęcimiu (w sierpniu sprawdzanybył Solaris) i nie jest to pierwsze miasto na trasie demonstracyjnego SOR-a – wcześniejpojazd mogliśmy zobaczyć m.in. w Świerklańcu, Rybniku i Tczewie.
Dwa takiepojazdy są eksploatowane na co dzień w Polkowicach, o czym pisaliśmy wInfoBusie TUTAJ
Oświęcim myślio zakupie niskoemisyjnych pojazdów, gdyż zmusza go tego przyjęta ustawą oelektromobilności. Biorąc pod uwagę stan taborowy przewoźnika – ok. 41 pojazdów- oznacza to, że przy 5-procentowy progu MZK w 2021 r. powinno posiadać w swoim taborze dwa-trzy takie pojazdy. Czy będąto elektryki? W MZK Oświęcim analizują taką opcję, natomiast jak narazie wysokie koszty zakupu i infrastruktury nie zachęcają do takiego rozwiązania.
Testowy SOR
W11-metrowym czeskim elektrobusie znajduje się miejsce dla 82 pasażerów, z czego 27znajdzie miejsca siedzące, a 9 z nich jest dostępnych bezpośrednio z niskiejpodłogi co dodatkowo uatrakcyjnia wnętrze autobusu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Demonstracyjny model SOR EBN11 wyposażono w silniko mocy 120kW, a naładowane w pełni akumulatory powinny przełożyć się na zasięg ok. 150 km.Czy taki wynik wychodzi w praktyce? Czekamy na sygnał z Oświęcimia.
„