Ostrowiec z ciekawym przetargiem. MAN vs Mercedes? Czas na SIWZ
MZK Ostrowiec Świętokrzyski wzbogaci się o 9 nowych autobusów z silnikiem diesla.
Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 330 dni od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej TUTAJ. Tradycyjnie pozostaje nam sprawdzić jakie techniczne preferencje ma MZK.
Na co stawia MZK?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), właściwości technicznych i eksploatacyjnych (35%), okresu gwarancji (5%).
W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, zamawiający premiuje następujące rozwiązania:
- spalanie paliwa w wysokości poniżej 31,0 l/100 km – 16 pkt,
- poszycie boczne pod linią okien montowane bez klejenia, spawania, zgrzewania – 15 pkt,
- szyba przednia jednoczęściowa z dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie – 15 pkt,
- silnik i autobus tego samego producenta – 14 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu (kratownicy) ramy podwozia - profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL kataforezy) całej kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - blachy zabezpieczone metodą kataforezy – 10 pkt,
- liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 8 – 10 pkt,
- układ klimatyzacji z ilością czynnika do 3,5 kg – 5 pkt,
- wszystkie troje drzwi z wysokością wejścia (podłogi) do 320 mm – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Ostrowca mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m i wysokość do 3,30 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2, otwieranych do wewnątrz. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin EURO 6, o mocy minimum 180 kW. Silnik ma być wyposażony w system zatrzymania i ruszania wraz z systemem inteligentnego zarządzania energią, mający bezpośredni wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Pojazdy będą posiadać klimatyzację dwustrefową przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Miejsce pracy kierowcy ma być wydzielone, typu zamkniętego. Znajdzie się tam m.in. fotel podgrzewany z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, a nadto co najmniej dwa schowki, miejsce np. półka lub schowek do przewożenia co najmniej 1 sztuki typowej butelki 0,5l (w pozycji stojącej) oraz uchwyt (podstawka) umożliwiający bezpieczne (bez zagrożenia dla urządzeń sterujących) postawienie typowej szklanki (kubka) o pojemności do 0,3l, dwa gniazda do ładowania urządzeń mobilnych. Z kolei w przestrzeni pasażerskiej do dyspozycji podróżnych będą siedzenia o ergonomicznym kształcie oraz odporne na akty wandalizmu, pokryte welurem o wyższej jakości. Zamawiający wskazał, że system informacji pasażerskiej zostanie zamontowany w nowych autobusach przez wykonawcę wybranego w przetargu pod nazwą „System dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej”. Miasto planuje w tym roku ogłosić postępowanie przetargowe w tym zakresie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kto ma szanse?
Patrząc na preferencje MZK Ostrowiec Świętokrzyski, można dojść do wniosku, że Solaris nie ma czego szukać w tym przetargu. Producent z Bolechowa traci punkty w aż trzech kryteriach technicznych.
Co ciekawe MZK jest jednym z niewielu przewoźników, który premiuje szybę przednią panoramiczną, a nie dzieloną w pionie. To zdecydowany ukłon w stronę MAN-a czy Mercedesa. I takiego też pojedynku się spodziewamy. Czy nasze przewidywania się sprawdzą? Dowiemy się w dniu 23 sierpnia, kiedy zostaną otwarte oferty.