Ostrawa stawia na MEGA trolejbusy od duetu Škoda i Solaris

infobus
04.08.2023 11:05

19 lipca czeska firma Dopravní podnik Ostrava (DPO) podpisała umowę ze Škoda Group na dostawę czterech trolejbusów klasy MEGA – Škoda-Solaris 36 Tr.

Przegubowce pojawią się we flocie DPO w przyszłym roku. Przypomnijmy, że w tym roku czeski przewoźnik odebrał także pierwsze trolejbusy T`City, które powstają w ramach preferowanej Škodę kooperacji z Temsą. Jak jednak widać, czesko-turecka para nie dorobiła się jeszcze przegubowego modelu „na szelkach” i stąd oferta z Solarisem.

Z trolejbusową opcją

Umowa z Dopravní podnik Ostrava opiewa na dostawę czterech trolejbusów przegubowych Škoda 27 Tr plus dwa identyczne egzemplarze w opcji.

-„Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Ostrawą i przyczyniać się do tworzenia bardziej ekologicznego i świadomego ekologicznie miasta – napisała  Škoda Group.

Pojazdy przyjadą z Pilzna do Ostrawy Pod koniec 2024 roku. W przetargu na ich dostawę tylko Škoda Group położyła ofertę, a jej wartość wynosi ponad 97 milionów CZK, co oznacza jednostkowy koszt Škoda-Solaris 36 Tr na poziomie 16 milionów CZK / 2.971.200,00 PLN.

Za trollino 15

Dwuczłonowe trolejbusy dla Ostrawy będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring i dodatkowe zasilanie bateryjne. Egzemplarze te zastąpią pojazdy Solaris Trollino 15 AC. Pasażerowie będą podróżować nimi głównie linią 104 między Michálkovicami a centrum miasta, gdzie potrzebna jest większa przepustowość.

Najnowsze trolejbusy zostaną dostarczone w ramach trzech transzy po dwie sztuki każda: pierwsza do końca 2024 r., druga w styczniu 2025 r., a trzecia, jeśli opcja zostanie wykonana, w marcu 2025 r.

Na początku 2023 roku spółka DPO Ostrawa powiększyła swoją flotę o zupełnie nowe trolejbusy – jednoczłonowe modele Škoda 36 Tr klasy MAXI. Dla porównania jednostkowa cena tego pojazdu wyniosła w przetargu ponad 11 mln CZK / 2.042.700,00 PLN. Do zakupu sześciu z nich, DPO otrzymało dotację w wysokości 85 proc. z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR. Dzięki tej inwestycji spółka wycofała z eksploatacji najstarszą serię trolejbusów Škoda 21 Tr.