Ósmy przetarg Kangura 2.0: Platerów wybiera klasę MIDI. Debiut ARP!
31 sierpnia Platerów otworzył oferty w pierwszym przetargu w ramach II edycji programu Kangur, który obejmował zakupu szkolnego elektrobusu klasy MIDI, a nie (jak wszystkie dotychczasowe postepowania) – klasy MAXI.
W tym segmencie bryluje firma ARP e-Vehicles, która jako jedyna złożyła mazowieckiej gminie ofertę i tym samym ma duże szanse na pierwsze rynkowe zwycięstwo i zdobycie niezbędnego doświadczenia.
Co chce Platerów?
Przedmiotem zamówienia gminy jest dostawa elektrycznego autobusu szkolnego o wymiarach:
- długość od 8,8 m do 10,6 m,
- max. wysokość 3,4 m,
- szerokość od 2,4 m do 2,55 m
liczba miejsc pasażerskich ogółem co najmniej 40, w tym: liczba miejsc siedzących: min. 38.
Platerów przygotował dwa kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. To:
- cena - Waga: 60
- parametry techniczne i eksploatacyjne / Waga: 40, gdzie mamy taka punktację:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczba miejsc pasażerskich ogółem | Parametr 1 |
48 i więcej | 15 % |
45 - 47 | 10 % |
do 44 | 0 % |
Umieszczenie baterii trakcyjnych | Parametr 2 |
Poza dachem autobusu | 15 % |
Na dachu autobusu | 0 % |
Oświetlenie zewnętrzne pojazdu | Parametr 3 |
Wykonanie w systemie LED | 5 % |
Wykonanie w systemie LED + inne | 2 % |
Wykonane bez użycia systemu LED | 0 % |
Wysokość autobusu | Parametr 4 |
Do 3,2 m | 5 % |
3,21 i więcej | 0 % |
Długość autobusu | Parametr 5 |
9,9 – 10,6 m | 5 % |
Poniżej 9,9 m | 0 % |
Realizacja napędu | Parametr 6 |
Silnikiem centralnym | 10 % |
Inne rozwiązanie | 0 % |
Ogrzewanie | Parametr 7 |
Układ hybrydowy (zasilany energią elektryczną i paliwem płynnym) | 10 % |
Inne rozwiązanie | 0 % |
Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych | Parametr 8 |
Niska podłoga na całej długości autobus | 15 % |
Niska podłoga w obszarze między I a II drzwiami | 0 % |
Wyjścia bezpieczeństwa | Parametr 9 |
Luk dachowy oraz szyby boczne | 10 % |
Tylko szyby boczne | 0 % |
Podatność obsługowa osi autobusu | Parametr 10 |
Ten sam producent osi I i II | 10 % |
Różni producenci osi I i II | 0 % |
RAZEM max 100% |
Dodajmy, że w zakresie doświadczenia mieliśmy wymóg wykonania w okresie ostatnich 5-ciu lat dostawy min. jednego, fabrycznie nowego autobusu elektrycznego.
Jedna oferta
Te wszystkie kryteria oceny ofert okazały się niepotrzebne, bo 31 sierpnia mazowiecka gmina otrzymała tylko jedną propozycję – od firmy ARP e-Vehicles, obejmującą dostawę elektrycznego autobusu szkolonego Pilea 8,6 o wartości 1.899.000 PLN netto / 2.335.770 PLN brutto.
To oznacza ofertę w budżecie (2.706.000 PLN brutto) i w zasadzie otwartą drogę do pierwszego rynkowego sukcesu firmy z Solca Kujawskiego. Teraz już tylko zostaje wybór oferty i umowa.