Osiem Exqui.City z ekstenderem wodorowym dla Pau
Belgijski producent autobusów Van Hool podpisał umowę zfrancuskim miastem Pau na dostawę ośmiu autobusów przegubowych Exqui.City, zdodatkowymi ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.
Pojazd będą obsługiwane na południu Francji, w ramach systemuBRT (Bus Rapid Transit). To umożliwi w pełni wykorzystanie ich zdolnościprzewozowych – autobusowe tramwaje Van Hool zabierają na pokład do 125 pasażerówprzy długości 18,62 m.
Autobusy dla Pau wyposażone zostaną w hybrydowy napędelektryczny. Z jednej strony źródłem zasilania elektrycznych silników będąbaterie litowe, zaś z drugiej – wodór i tlen przekształcane w energięelektryczną w ramach systemu ogniw paliwowych. Zdaniem producenta tankowaniewodoru zabiera zaledwie dziesięć minut. Planowany zasięg wodorowych Exqui.Cityto około 300 kilometrów.
Pojazdy będą eksploatowane w ramach francuskichstruktur transportowych SMTU PPP (Syndicat Mixte de Transports Urbains – PauPortes des Pyrénées) i STEP (Société de transport de l'Agglomération Paloise).
Autobusy pojawią się w Pau w drugiej połowie 2019 roku.
-„Van Hool przywiązuje dużą wagę do projektu pojazdów napędzanychwodorem w Pau. Unikalna kombinacja elektrycznego autobusu i napędu wodorowegojest bez wątpienia nowym krokiem w nowoczesnym ekologicznie przyjaznym systemietransportu publicznego” – powiedział Filip Van Hool, prezes Van Hool.
Dodajmy, że jest to premierowy kontrakt Van Hool na pojazdyelektryczne z ekstenderem wodorowym. Natomiast już wcześniej firma miała jużduże doświadczenie z tego rodzajem napędem – Van Hool dostarczył ponad 50 autobusów zogniwami paliwowymi, które działają w Europie (32) i w Ameryce Północnej (21).Z kolei model Exqui.City wyprodukowany został już w licznie , a po drugie,wprowadziliśmy ponad 200 szt. i przekazany do odbiorców w 13 krajacheuropejskich oraz na Martynikę.
Van Hool w Kortrijk
Przypomnijmy, że już za miesiąc będzie można zapoznać się znajnowszą ofertą belgijskiego producenta na październikowych targów w Kortrijk(20-25.10.2017). Zobaczymy tam także pojazdy Exqui.City dla Linz i Belfastu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Irlandzkie miasto zamówiło 30 pojazdów Exqui.City 18m znapędem hybrydowym. Z kolei Linz (Austria) odbierze 20 trolejbusów Exqui.City24m – z niezależną baterię, która umożliwia odłączanie pojazdu od sieci ikontynuowanie jazdy.
O pełnej targowej ofercie Van Hool Pisaliśmy TUTAJ
„