Osie Rába w autobusach NABI
Po raz pierwszy osie Raba są oferowane w autobusach NABI Compobus(tm), produkowanych w nowej fabryce firmy w Kaposvár w południowych Węgrzech. W związku z tym, Rába zamówiła ostatnio w specjalistycznej firmie amerykańskiej przeprowadzenie kampanii marketingowej skierowanej do przedsiębiorstw transportowych w USA. W ubiegłym roku osie autobusowe produkowane przez Rába pomyślnie przeszły surowe amerykańskie testy wytrzymałościowe „Altoona”. Usunęło to barierę, która uniemożliwiała firmie dostarczanie kompletnych osi na rynek amerykański. Kolejnym krokiem naprzód we współpracy z NABI był fakt, że autobusy z linii Compobus(tm) zostały zwolnione z przepisów „Buy American”, które w przypadku autobusów ograniczają możliwy udział importowanych części do 40%. Nabywcy pojazdów NABI linii Compobus(tm), produkowanych w nowej fabryce w Kaposvár, otwartej 27 czerwca b.r., mogą teraz zdecydować się na wyposażenie ich w osie firmy Rába. W związku z tym, Rába podpisała kontrakt z amerykańską firmą GMP Ltd. (Global Metal Products), której zadaniem, we współpracy z przedstawicielstwem Rába w Stanach Zjednoczonych (Rába US), będzie początkowo rozwój rynku oraz kontaktów z klientami, a następnie zajęcie się sprawami gwarancji. Osiągnięciu sukcesu handlowego będzie sprzyjać fakt, że osie Rába przeznaczone do samochodów ciężarowych już od blisko trzech dekad cieszą się dobrą opinią na rynku amerykańskim. Współpraca pomiędzy obiema firmami stwarza także nowe możliwości na rynku węgierskim. Optare, będąca własnością firmy NABI, oferuje swoje niskopodłogowe konstrukcje Excel i Solo węgierskim przedsiębiorstwom przewozowym. Rába, w miarę zamówień, może dostarczać także osie do tych pojazdów. O powadze intencji firmy świadczy fakt, że tylna oś trzydrzwiowego autobusu demonstracyjnego, testowanego obecnie przez węgierskich przewoźników, pochodzi właśnie z firmy Rába. „Współpraca z NABI jest dla nas bardzo obiecująca”, podkreślił dyrektor naczelny firmy Rába, László Steiner. „Dzięki niej mamy nadzieję wejść w nowy segment rynku, a także osiągnąć stały wzrost sprzedaży oraz dobre referencje od użytkowników.”