Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Optare Solo SlimLine – sposób na zatłoczone ulice

infobus
06.12.2003 16:23

SlimLineSlimLine
Firma Optare ogłosiła niedawno, że prowadzi prace nad nową wersją odnoszącego spore sukcesy modelu Solo. Nowa odmiana, która sprzedawana będzie pod dodatkową nazwą „SlimLine”, będzie o 130 mm węższa od standardowego Solo, co ułatwi eksploatację pojazdu na zatłoczonych ulicach wielkich miast, jak i wąskich dróżkach wiejskich. Nowa wersja o szerokości 2,33 m (wobec 2,46 w standardowym modelu) jest odpowiedzią na sugestie ze strony klientów, dla których kompaktowe wymiary Solo są niewątpliwą zaletą, ale którzy zauważają, iż pojazd jest zbyt szeroki, aby móc obsługiwać niektóre trasy. Optare otrzymał już zapytania od kilku przewoźników dotyczące tego modelu, którego produkcja rozpocznie się w drugim kwartale 2004 roku. Oprócz wprowadzenia nieco węższej odmiany 8,5-metrowego Solo, Optare zamierza zaoferować również skrócony model o długości 7,8 metra. 24-osobowa wersja Solo SlimLine także jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na pojazdy o mniejszej długości ze strony niektórych klientów. „Wersja SlimLine zachowa najważniejsze zalety modelu Solo, takie jak bardzo dobre właściwości eksploatacyjne, dzięki którym Solo został najlepiej sprzedającym się produktem firmy.” – mówi Bob Coombes, dyrektor naczelny Optare Group – „We wnętrzu, klienci mają do wyboru standardowe siedzenia przy nieco zwężonym przejściu i nieco węższe fotele, zapewniające za to taką samą szerokość przejścia, jak w modelu standardowym. Naturalnie, wyjątkowo nisko umieszczony stopień wejściowy oraz płaska podłoga są cechami wszystkich odmian modelu Solo. Dzięki nowej wersji pojemnościowej Solo oraz miejskiej odmianie Alero, możemy teraz zaoferować szeroką paletę modeli przewoźnikom, dla których eksploatacja dużych autobusów na niektórych drogach jest po prostu zbyt problematyczna.” Specyfikacja techniczna nowych wersji pozostaje taka sama, jak modelu standardowego. 7,8-metrowy Solo zostanie wyposażony w silnik Mercedes-Benz OM904 o mocy 90 kW (122 KM), wprowadzoną niedawno automatyczną skrzynię biegów Allison serii 2000 oraz retarder firmy Klam.