OppCharge z Volvo i ABB w Luksemburgu
W grudniu oddano doużytku stację szybkiego ładowania firmy ABB, która bazuje na otwartymstandardzie OppCharge. Aktualnie korzysta z niej 12 elektrycznych hybryd Volvo.
Obiekt powstał w Bertrange, w południowo-zachodniej częściLuksemburga, na pętli autobusowej zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwiedworca kolejowego. Dostawcą infrastruktury ładowania i podstacji jest ABB, acałe zamówienie zrealizowało Ministerstwo Infrastruktury i Ekorozwoju (MDDI)Luksemburga. Z kolei korzystające ze stacji autobusy należą do przewoźnikaautobusowego Sales-Lentz.
Zarówno elektryczne autobusy hybrydowe Volvo, jak iinfrastruktura ABB oparta jest na otwartym interfejsie OppCharge, co oznacza,że ??autobusy także innych producentów mogą korzystać z infrastruktury doładowującej.
Obiekt w Bertrange o mocy 150kW w pełni ładuje autobusyVolvo w ciągu od trzech do sześciu minut. Ładowarka ma budowę modułową i możebyć uaktualniona do mocy 300 kW czy 450 kW. Zastosowany odwrócony pantografumożliwia korzystanie z stacji dokującej zlokalizowanej na dachu autobusu.
-„Jesteśmy bardzo dumni z udziału w inauguracji pierwszejstacji OppCharge w Luksemburgu. System elektrycznego autobusu ze znikomą emisjizanieczyszczeń To kolejny dowód naszej działalności na rzecz środowiska oraz mieszkańcówLuksemburga” ? powiedział H?kan Agnevall, prezes Volvo Buses.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Luksemburg był jednym z pierwszych krajów w Europie, którywdrożył autobusy z technologii hybrydową. Pierwsze hybrydowe pojazdy Volvo 7700zostały dostarczone jeszcze w 2009 roku. Dziś w Luksemburgu eksploatowanychjest aż 41 hybrydowych autobusów Volvo, a Sales-Lentz – wiodący przewoźnik autobusowy w WielkimKsięstwie Luksemburga – będzie również pierwszym klientem Volvo na w pełnielektryczne autobusy Volvo 7900 electric, które zostaną dostarczone w maju 2017r.
„