Opony Continental zapewniają firmie Crusader Holidays dłuższą eksploatację przy niższych kosztach

infobus
05.08.2008 11:33

Crusader Holidays –popularne, niezależne biuro turystyczne na południowym wschodzie Anglii –stopniowo wyposaża całą swoją flotę 26 pojazdów w opony Continental, gdyż w porównaniu z inną wiodącą marką wykazują one większą trwałość.
Na decyzję wpłynęły wyniki testów porównawczych prowadzonych przez ponad dwa lata z wykorzystaniem pięciu trzyosiowych autokarów turystycznych Setra 416, nabytych w roku 2006. Są to luksusowe, dalekobieżne autokary turystyczne, które z pełnym obciążeniem pasażerów i ich bagażu mogą ważyć do 20 ton.
Trzy z nowych autokarów wyposażone były w opony Continental HSR1 na wszystkich trzech osiach, natomiast w dwu innych zamontowano opony konkurencyjnej marki. Po przebyciu 173.000 km opony Continental są w dalszym ciągu eksploatowane w pojazdach, natomiast opony innej marki zostały już wymienione.
Jedyna zmiana, jakiej w międzyczasie dokonano, to przełożenie opon przednich na tylną oś samosterującą i wymiana opon przednich na nowe. Od opon oryginalnego wyposażenia oczekuje się dłuższych przebiegów przed ich zdjęciem do ponownego pogłębiania;po tym czeka je dalsza eksploatacja. Przewidywana trwałość użytkowa ogółem wyrażona w przebiegach wynosi blisko 250.000 kilometrów.
Kierownik techniczny Crusader Holidays, Mark Brooks, jest pod wrażeniem osiągów opon Continental: „HSR1 okazała się bardzo dobrą oponą dla naszego typu działalności. Wykazuje dobre przebiegi, zużywa się równomiernie, a wzór bieżnika sprawia, że jest odporna na kamyki i inne obce przedmioty, jakie mogą utkwić w bieżniku. Nacięliśmy je ponownie w celu wykorzystania na osi pędnej lub tylnej osi kierowanej, dzięki czemu zyskały <<drugie życie>>na wiele dalszych mil przed odsprzedaniem karkasów.”
„Cena, jaką płacimy za opony Continental, wynosi do 30% mniej niż za porównywalne wysokiej jakości opony produkowane przez firmy konkurencyjne. Dodatkowo zyskamy większą trwałość eksploatacyjną. Przy flocie tak dużej, jak nasza, oznacza to znaczną oszczędność rocznych kosztów opon”–dodaje.
Crusader Holidays kupuje opony od partnera Conti-Network, Anglian Tyre Group, który posiada magazyny w Needham Market i Colchester –obydwa są położone w dogodnej odległości od centrali firmy w Clacton-on-Sea.
Firma stosuje ścisły reżim eksploatacji opon już na szczeblu podstawowych działań kierowców. Wymaga się od nich codziennego sprawdzania opon pod względem wizualnych oznak zbyt niskiego ciśnienia lub uszkodzeń. Każdy z autokarów jest też, co pięć tygodni, poddawany przeglądowi w dobrze wyposażonym warsztacie serwisowym firmy, gdzie sprawdza się stan opon, ciśnienie i w miarę potrzeb przekłada się je na inne osie lub wymienia.
Opony przedniej osi kierowanej przenoszone są najpierw na tylną oś samosterującą, a na osi przedniej montowane są opony nowe. Kiedy głębokość bieżnika spada do około 3 –4 mm, opona jest demontowana i ponownie pogłębiana zgodnie z oryginalnym wzorem bieżnika. Dzięki temu uzyskuje się dalsze 3 mm bieżnika, zwiększoną o ok. 30% żywotność, lepszą przyczepność opony na mokrej nawierzchni, a także oszczędność kosztów w granicach do 10% na kilometr.
Mark Brooks oprócz stosowania opon HSR1 rozważa też używanie serii zimowych opon Continental. Zwłaszcza, że przez cały sezon zimowy firma organizuje wyjazdy turystyczne do Austrii i Szwajcarii, a coraz częściej wysyła też swoje autokary jeszcze bardziej na wschód –do Polski i Chorwacji.