Opolskie: Drog-Bus zbuduje obwodnicę Czarnowąsów
Firma Drog-Bud z Częstochowy ma być wykonawcą obwodnicymiejscowości Czarnowąsy ? wynika z rozstrzygniętego przetargu. Inwestycja makosztować 106,8 mln zł. To największe w historii zadanie drogowe naOpolszczyźnie realizowane przez samorząd województwa.
Rzecznik Prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich (ZDW) w OpoluArkadiusz Branicki powiedział PAP w poniedziałek, że rozstrzygnięcie przetargupolegało głównie na zweryfikowaniu wszystkich ofert i ich skrupulatnymprzeliczeniu. Wyniknęło z niego, że najniższa kwotowo jest oferta firmyDrog-Bud z Częstochowy, która wyniosła 106,8 mln zł.
Pierwotnie ? tuż po otwarciu ofert – podawano, że oferta tejfirmy jest jeszcze niższa kwotowo, ale jak wyjaśnił Branicki ? po merytoryczneji matematycznej weryfikacji wszystkich dokumentów okazało się, iż ostatecznacena to właśnie 106,8 mln zł. ?To jest i tak najniższa ze złożonych ofert? ?zastrzegł Branicki.
Rzecznik ZDW w Opolu zaznaczył, że rozstrzygnięcie przetargunie oznacza jednak, że umowa z wykonawcą może już zostać podpisana. Wszyscyoferenci muszą mieć czas na ewentualne odwołanie się, a następnie ? w związku ztym, że koszt inwestycji przewyższa 20 mln euro ? dokumentacja przetargowa musizostać przekazana do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
?Dopiero po tym będziemy mogli podpisać umowę i przekazaćplac budowy? ? wskazał Branicki.
Budową obwodnicy podopolskiej miejscowości Czarnowąsyzainteresowanych było łącznie 12 firm i konsorcjów, które złożyły ofertycenowe. Obwodnica ta będzie elementem korytarza transportowego północ-południebiegnącego przez Opolszczyznę. Ma też pomóc rozwiązać problemy komunikacyjnezwiązane z dojazdem do rozbudowywanej Elektrowni Opole.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najtańszą z ofert okazała się ta firmy Drog-Bud; najdroższaopiewała na ponad 135,5 mln zł. Tymczasem Zarząd Dróg Wojewódzkich planowałprzeznaczenie 142 mln zł na to przedsięwzięcie. Wraz z wykupem gruntów inadzorem inwestorskim inwestycja miała zaś kosztować ok. 160 mln zł. Na konferencjizorganizowanej tuż po otwarciu ofert członek zarządu woj. opolskiegoodpowiedzialny m.in. za kwestie infrastruktury Szymon Ogłaza mówił, że tooznacza, iż budowa obwodnicy będzie tańsza, niż zakładano.
Ogłaza informował też wówczas, że decydującym w tymprzetargu kryterium będzie cena, bo wszyscy oferenci zadeklarowali identycznyczas końca inwestycji – trzeci kwartał 2017 r. oraz takie same gwarancje.
Marszałek woj. opolskiego Andrzej Buła zapowiedział, żepieniądze z oszczędności zostaną w puli pieniędzy wojewódzkich na drogi i będąmogły być przeznaczone na inne inwestycje drogowe.
Jak informował opolski urząd marszałkowski obwodnicaCzarnowąsów ma mieć dwa odcinki. Pierwszy – o długości prawie 1,5 km -poprowadzony zostanie w obrębie miasta Opola i zakłada budowę łącznikaobwodnicy z ul. Sobieskiego. Drugi, mierzący w sumie ponad 2,6 km, obejmiebudowę obwodnicy miejscowości Czarnowąsy oraz Borki pod Opolem. W ramach tejinwestycji powstanie też m.in. pięć rond, cztery wiadukty – w tym np. nad liniąkolejową i istniejącą drogą oraz most nad rzeką Mała Panew.(PAP)