Opole i Nowa Sól z ofertami na autobusowe zajezdnie
Opolski MZK otworzył oferty w przetargu na modernizację swojej zajezdni. Wpłynęło ich łącznie cztery. Z kolei w zeszłym miesiącu Nowa Sól otrzymała trzy propozycje ma budowę nowego obiektu do postoju i serwisu autobusów Subbusu. W obu przypadkach jedna ze złożonych propozycji mieści się w budżecie.
Zacznijmy od Opola, gdzie na modernizację zajezdni MZK zaplanowanosumę 33 221 000 PLN brutto. W postępowaniu wpłynęły cztery oferty, z czegotrzy przekraczają budżet. Swoje propozycje złożyły firmy:
-
Adamietz Sp. z o.o. / Strzelce Opolskie z ceną 35.066.547,52 złbrutto,
-
Grupa Fewaterm Sp. z o. o. / Gromnik z ceną 31.818.612,77 zł brutto,
-
PORR Polska Infrastructure / Warszawa z ceną 44.863.714,23 zł brutto,
-
TECHBUD Sp. z o.o. / Opolez ceną 41.843.582,40 zł brutto.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną parkingi i placepostojowe, a także wszystkie drogi komunikacyjne na terenie zajezdni. Powstanieciąg diagnostyczno-obsługowy do codziennej kontroli technicznej i obsługieksploatacyjnej autobusów. Zmodernizowana zostanie stacja paliw – prace obejmąwymianę istniejącej infrastruktury paliwowej oraz wiat nad stanowiskamitankowania i przebudowę budynku stacji. Zaplanowano także budowę instalacjisprężonego powietrza i rozbudowę instalacji teletechnicznej elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej.
Modernizacja zajezdni jest realizowana w ramach projektu”Czysta komunikacja miejska” o wartości 114 mln. Jeśli oferta niezawiera błędów formalnych i zostanie wybrana, firma Grupa Fewaterm z Małopolskizostanie wykonawcą tej inwestycji. Prace będą podzielone na etapy, ostatnirozpocznie się w 2019 roku. Przypomnijmy, że dzięki Unii Opole chce zakupić także61 autobusów w ciągu najbliższych dwóch – trzech lat, w tym 15 klasy MEGA, 43 klasyMAXI i 3 klasy MIDI. Ponadto projekt zakłada także uruchomienie systemuinformacji pasażerskiej.
Od nowa w Nowej Soli
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budowa zajezdni autobusowej w Nowej Soli zacznie sięzupełnie od zera ? podobnie jak utworzenie gminnej firmy przewozowej połączone z zakupemnowego taboru. Zajezdnia autobusowaspółki Subbus Nowa Sól (tak ma nazywać się nowa firma transportowa) powstanie przyrondzie Województwa Lubuskiego w Nowej Soli. Projekt obejmuje min budowę: – budynku administracyjno-biurowego; powierzchnia zabudowy235,87 m2, kubatura brutto 1979,16 m3, wysokość budynku 735 cm – budynekdwukondygnacyjny; – budynku stacji obsługi autobusów; powierzchnia zabudowy852,26 m2, kubatura brutto 6392,71 m3, wysokość budynku 760 cm, budynekwolnostojący; – budynku stacji paliw; powierzchnia zabudowy 90,29 m2,kubatura brutto 362,14 m3, budynek jednokondygnacyjny; – dwóch zjazdów z drogi wojewódzkiej, wewnętrznych drógmanewrowych, miejsc postojowych dla pojazdów o nawierzchni z betonu asfaltowegoo łącznej powierzchni ca. 9081 m2, chodników z betonowej kostki brukowej ołącznej powierzchni ca. 1065 m2, – ogrodzenia terenu zajezdni.
Określony w SIWZ termin wykonania zamówienia to dzień 30kwietnia 2018 r., a zaplanowany budżet gminy na ten cel wynosił 11 414 623,82PLN brutto. 17 marca 2017 r. w przetargowym postępowaniu wpłynęły trzy oferty, z czego jednamieści się w kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. Propozycje pochodząod:
-
Firmy Budowlanej EUROBUD z Nowogrodu Bobrańskiego na sumę 11 792 447,88PLN brutto
-
PKOB WEGNER z Trzemeszna na sumę 14 192 000 PLNbrutto
-
Exalo Drilling SA z Piły na sumę 10 994 987,23 PLNbrutto
Czekamy teraz ? podobnie jak w Opolu – na decyzję komisjiprzetargowej.
„