Opoczno znowu na autobusowych zakupach. Po gazowcach – 12 elektrobusów
10 lutego Gmina Opoczno ogłosiła przetarg na dostawę 12. autobusów elektrycznych, w tym sześć klasy MIDI i sześć klasy MAXI. Plus ładowarki.
To już drugi kontrakt autobusowy realizowany przez łódzkie miasto w oparciu o dotacje z NFOŚiGW. Pierwszy dotyczył zakupu pięciu autobusów klasy MINI z napędem CNG. Z kolei drugi, to pierwsze kontrakt w historii Opoczna na bezemisyjnych o napędzie bateryjnym. Z II edycji programu „Zielony Transport Publiczny.”
ZTP 2.0
12 września 2022 r. w Starostwie Powiatowym w Opocznie, Gmina Opoczno podpisała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dostawę 12 autobusów elektrycznych, budowę stacji transformatorowej wraz z linią zasilającą oraz zakup i montaż 6 szt. dwustanowiskowych ładowarek o mocy 120 kW każda.
Wartość całej inwestycji wyniesie 39 281 597,00 zł w tym dotacja na zakup autobusów to kwota 30 521 298,00 zł. Na pozostałe 8 760 299,00 zł, samorząd weźmie pożyczkę w NFOŚiGW.
Celem Burmistrza Opoczna Dariusza Kosno jest ciągła poprawa jakości życia mieszkańców, a ekologiczna i przyjazna komunikacja miejska ma na to bezpośredni wpływ. Autobusy elektryczne to też o wiele wygodniejszy środek lokomocji poruszający się niezwykle cicho, płynnie i nieemitujący żadnych spalin. Dzięki pozyskanym funduszom nasza Gmina wzbogaci się o 17 autobusów, co w dużej mierze będzie miało wpływ na poprawę jakości powietrza.
Oprócz 12 autobusów elektrycznych do opoczyńskiego MPK trafi również 5 autobusów gazowych, na które środki pozyskano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
sześć plus sześć
Najnowsze autobusowe zamówienie Opoczna obejmuje dostawę:
- 6 sztuk fabrycznie nowych, elektrycznych autobusów miejskich, jednoczłonowych, niskopodłogowych o napędzie elektrycznym, jednej marki klasy MIDI o długości od 8,0 do 10,0 metrów; szerokości do 2,55 m, maksymalnej wysokość do 3,40 m. Całkowita ilość miejsc dla pasażerów – min. 55., w tym miejsc siedzących (bez kierowcy) – min. 24 + jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego.
- 6 sztuk fabrycznie nowych, elektrycznych autobusów miejskich, jednoczłonowych, niskopodłogowych o napędzie elektrycznym, jednej marki klasy MAXI o długości od 11,0 do 13,0 metrów, szerokości do 2,55 m, maksymalnej wysokość do 3,40 m. Całkowita ilość miejsc dla pasażerów – min. 70, w tym miejsc siedzących (bez kierowcy) – min. 25 + jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego.
- 12 punktów ładowania tj. 6 sztuk stacjonarnych elektrycznych podwójnych ładowarek, przeznaczonych do jednoczesnego ładowania magazynów energii 12 sztuk autobusów.
W zakresie doświadczenia oferenci muszą wykazać się co najmniej jedną dostawą na co najmniej trzy autobusy miejskich jednej marki z napędem elektrycznym. Na oferty gmina czek do 15 marca, następnie oceni złożone propozycje w oparciu o trzy kryteria
- Rozwiązania techniczne (RT) / Waga: 20
- Długość okresu gwarancji (G) / Waga: 20
- Cena - Waga: 60
Wybrany oferent będzie miał 12 m-cy na zrealizowanie dostaw.