Olsztyn zamyka gazowy eksperyment. Autobusy LNG bez umowy
Olsztyn był pierwszym miastem w Europie, w którym miejską komunikację obsługiwały autobusy zasilane LNG. Ten Innowacyjny projekt zakończył się właśnie w skandalicznym stylu.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie potwierdził,że 20 września – w trybie natychmiastowym – wypowiedział umowę świadczeniausług transportu publicznego konsorcjum KDD/Blue Line. Bezpośrednią przyczynątych działań było niezrealizowanie w czwartek żadnego z kursów autobusowychprzypisanych operatorowi. To niezgodne z umową działanie pozwoliło narozwiązanie współpracy w trybie pilnym.
Co dalej?
-„Sytuacja ta w żaden sposób nie wpływa na komfort podróżypasażerów olsztyńskiej komunikacji. Autobusy firmy KDD, które powinnyobsługiwać wybrane linie komunikacji miejskiej, zostały zastąpione pojazdamiMPK oraz Meteor/Irex-3. Wszystkie połączenia są realizowane planowo i zgodnie zrozkładami jazdy – powiedział nam Paweł Pliszka, rzecznik prasowy w ZDZiTOlsztyn.
Firma KDD już od jakiego czasu miała kłopoty.
-„Od kilku miesięcy coraz częściej zdarzały się przypadkinierealizowania kursów przez operatora. ZDZiT każdorazowo nakładał kary umowne.Ich suma w ostatnim czasie była tak duża, że znacząco obniżył się poziomwynagrodzenia, które było należne wykonawcy usługi. Stąd prawdopodobnieprzedstawiciel KDD poinformował, że firma zawiesza wykonywanie świadczeniausług transportu publicznego. I rzeczywiście w czwartek, 20 września, żadenautobus przewoźnika nie wyruszył na trasę obsługiwanych przez firmę linii.Konsekwencją takiego działania było zerwanie przez nas umowy – relacjonuje PawełPliszka.
Olsztyński eksperyment
O historii wejście firmy KDD Gackowski na olsztyński rynekprzewozowy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Przypomnijmy tylko, że przewoźnik obsługiwał wybrane zadanieprzewozowe na zlecenie Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu od 1 października2013 roku. Kontrakt z miastem zawarto na 10 lat. W tym celu KDD pozyskało 11sztuk Solbusów SM12 z silnikami na gaz LNG.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Olsztyn był tym samym pierwszym miastem wEuropie, w którym rozpoczęto regularną eksploatację autobusów z takim paliwem.
Na rezerwę skierowano jeden egzemplarz SM12 z 2011 roku, który posiadał silnikdiesla. Natomiast dwa lata temu zakupiono jeszcze jednego Solbusa na LNG. Imogło się wydawać, że taki stan utrzyma się do 2022 r. Nic z tego. Ewidentnie nad projektami Solbusa rostacza się jakieś destrukcyjne fatum.
„