Olsztyn – będzie 20. nowych autobusów
Po kilku latach przerwy w zakupach nowych autobusów Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Olsztyna Sp. z o.o. „poszło na całość” i ogłosiło dwa przetargi, dzięki którym do Olsztyna ma trafić w sumie aż 20 sztuk autobusów. Pierwszy przetarg dotyczy dostawy 10 sztuk autobusów o długości do 10,5 m, przeznaczonych do obsługi linii komunikacji miejskiej. Oferowane autobusy muszą spełniać następujące parametry:
• muszą posiadać pojemność min. 75 osób, w tym min. 20 miejsc siedzących,
• silnik wysokoprężny spełniający min. normę Euro 3,
• automatyczną skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem Voith lub porównywalną,
• hamulce tarczowe na obu osiach,
• system centralnego smarowania VOGEL lub równoważny,
• układ drzwi min. 1-2-1,
Głównymi kryteriami wyboru oferty będą: cena – 75% oraz ocena warunków techniczno-eksploatacyjnych – 25%.
Drugi przetarg dotyczy dostawy 10 sztuk autobusów klasy maxi przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej, przy czym autobus musi posiadać przynajmniej 2/3 niskiej podłogi i pojemność najmniej 98 osób, w tym od 24 do 35 miejsc siedzących. Oferowane autobusy muszą spełniać następujące parametry:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• silnik wysokoprężny spełniający min. normę Euro 3,
• automatyczną skrzynię biegów ze zintegrowanym zwalniaczem Voith lub porównywalną,
• hamulce tarczowe na obu osiach,
• system centralnego smarowania VOGEL lub równoważny,
• układ drzwi min. 2-2-1,
Wszyscy oferenci, którzy chcą brać udział w przetargu muszą do dnia 4 września 2004 r. dostarczyć oferowany autobus w celu przeprowadzenia wstępnych testów na zużycie paliwa, które przeprowadzone będą na terenie miasta Olsztyn. Jest to również jeden z warunków dopuszczenia do uczestnictwa w przetargu.
Jako pierwszy przechodził testy Solbus B9,5 który specjalnie do tego celu został sprowadzony aż z Nowego Sącza, gdyż tamtejszy przewoźnik posiada dwa takie autobusy wyposażone w automatyczne skrzynie biegów. Wcześniej mieszkańcy Olsztyna mogli już podróżować wersjami demonstracyjnymi autobusów: Scania OmniLink (model jak do tej pory jeszcze nie znalazł nabywcy na polskim rynku), Solaris Urbino 10 i Solbus B9,5 z manualną skrzynią biegów. W obu przetargach nie dopuszcza się oferowania pojazdów prototypowych oraz produkowanych w małych ilościach. Nowe pojazdy powinny się pojawiać stopniowo do stycznia 2005 r.