Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ojrzeń tylko z jedną ofertą. Busnex remisuje z Solarisem w Kangurze 2.0

infobus
31.08.2021 16:00
31 sierpnia Urząd Gminy Ojrzeń otworzył ofertę w przetarg na zakup elektrycznego autobusu szkolnego.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 1) dostawę autobusu elektrycznego; 2) przeszkolenie kierowcy; 3) wykonanie stacji ładowania akumulatorów.

Szósty przetarg

Kontrakt z Ojrzenia to kolejne zamówienie z II edycji programu „Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły” zorganizowanego przez NFOŚiGW, z którego II edycji spodziewamy się zakupu ok 16 elektrycznych gimbusów. Pięć przetargów za nami – czas na szósty. Wcześniej swoje przetargi ogłosiły gminy Działoszyce, Rusinów,  Krasnopol, Śniadowo i Pałecznica.

Wszystkie te jednostki zamawiały pojazdy klasy MAXI i w podobnym kierunku idzie Ojrzeń, który chce pojazd:

1) długość od 10000 mm do 12550 mm,

2) maksymalna wysokość całkowita do 3500 mm,

3) dopuszczalna szerokość całkowita do 2600 mm.

1) liczba miejsc: a. minimum 50 miejsc siedzących dla pasażerów (dopuszcza się zaoferowanie czterech pełnowymiarowych nieskładanych – łatwo demontowanych foteli w miejscu zatoki dla wózka inwalidzkiego – zgodnie z wymogami), siedzenia wyposażone w pasy bezpieczeństwa, skierowane przodem do kierunku jazdy, skrajne wyposażone w elementy zabezpieczające pasażerów przed przemieszczeniem w bok

b. rozmieszczenie siedzeń i ich wymiary muszą być zgodne z wymogami dla siedzeń w autobusach szkolnych,

c. minimum 10 miejsc stojących (w przypadku zaoferowania autobusu z większą od minimalnej liczbą miejsc siedzących, liczba miejsc stojących może ulec zmniejszeniu o taką liczbę miejsc, jak liczba miejsc siedzących przekraczających określone minimum)

Jedna Oferta

Dzisiaj tylko firma Busnex – przedstawiciel marki Yutong w Polsce – złożyła ofertę w Ojrzeniu. Firma zaproponował model Yutong ICE 12, który oferuje dużą liczbę komfortowych foteli z pasami bezpieczeństwa. Pojazd ten w szkolnych przetargach nie ma sobie równych pod względem zasięgu, a to premiował Ojrzeń.

Dodatkowo firma proponując cenę 1.978.000 PLN netto / 2.432.940 PLN brutto zmieściła się w gminnym budżecie, który wynosił 2.706.000 PLN brutto.

To oznacza, że mamy drugą wygraną Yutonga w Polsce w ramach programu Kangur 2.0 (po Śniadowie) i wyrównany stan rywalizacji z Solarisem w tym zakresie. Aktualnie po Ojrzeniu mamy remis: 2:2.

Screenshot 2021 08 31 At 18 23 09 Km C364e 20210831131706 Informacja Z Otwarcia Autobus Elektrycznego Pdf
Screenshot 2021 08 31 At 18 23 09 Km C364e 20210831131706 Informacja Z Otwarcia Autobus Elektrycznego Pdf 1

Kangurowe wymagania

W zakresie napędu elektrycznego Ojrzeń wymagał:

1) funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej do 80 km/h,

2) silnik lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego, moc silnika lub silników musi zapewnić Zamawiającemu realizację na trasach na których autobus będzie użytkowany. Zamawiający wymaga zastosowania silnika (lub silników o łącznej mocy) nie mniejszej niż 120 kW,

3) funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii.

Z kolei minimalny zasięg to 200 km na trasie:

Ojrzeń baza – Przyrowa – Bronisławie – Trzpioły – Grabówiec – Kraszewo – Łebki Wielkie – Skarżynek – Kraszewo – Bronisławie – Ojrzeń szkoła – Nowa Wieś – Radziwie – Zielona – Halinin – Osada Wola – Wola Wodzyńska – Kicin – Ojrzeń szkoła – Brodzięcin – Żochy – Kraszewo;

Kraszewo – Żochy – Brodzięcin –Ojrzeń – Kicin – Przyrowa – Wola Wodzyńska – Osada Wola – Halinin – Zielona – Radziwie – Nowa Wieś – Dąbrowa – Kraszewo;

Kraszewo – Skarżynek – Łebki Wielkie – Żochy – Brodzięcin – Ojrzeń – Bronisławie – Grabówiec – Kraszewo;

Kraszewo – Skarżynek – Łebki Wielkie – Ojrzeń – Grabówiec – Bronisławie – Żochy – Brodzięcin – Ojrzeń – Kicin – Przyrowa – Wola Wodzyńska – Osada Wola – Halinin – Zielona – Radziwie – Nowa Wieś – Dąbrowa

Wymagany termin realizacji zamówienia to aż 12 miesięcy. 

KANGUR 2.0

Łącznie w drugiej edycji programu „Kangur” wsparcie otrzyma 16 gmin. To Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Krasnopol, Daszyna, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Wieniawa, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski.

Wszystkie otrzymają dofinansowania w postaci dotacji – łącznie to 34,2 mln zł, czyli 85% przyznanych środków. Dwanaście gmin skorzysta również z pożyczki z NFOŚiGW.

Uzyskane z Funduszu pieniądze beneficjenci przeznaczą na zakup 16 zeroemisyjnych, nowoczesnych i umożliwiających transport osób z niepełnosprawnościami autobusów oraz szkolenie kierowców. 15 gmin zainwestuje także w infrastrukturę ładowania pojazdów.