Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ogólnopolska Kampania Społeczna – „PIŁEŚ – NIE PROWADŹ!”

infobus
09.07.2006 21:35

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu „Piłeś –nie prowadź!”. Akcja organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest kontynuacją cyklu działań społecznych „Włącz myślenie”, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Realizacja kampanii jest możliwa tylko dzięki społecznemu zaangażowaniu wielu partnerów. 6 lipca br. w Warszawie, na Autodromie Automobilklubu Polski, odbyła się konferencja prasowa, na której Sekretarz KRBRD Andrzej Grzegorczyk przedstawił założenia akcji. W konferencji wzięli także udział przedstawiciele Partnerów Projektu: Komendy Głównej Policji, Komendy Stołecznej Policji, Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy oraz Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce –Browary Polskie. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego to jeden z najważniejszych celów polityki społecznej naszego kraju. Dotyczy to w sposób szczególny pijanych kierowców. Bez wahania poparliśmy pomysł Agencji Euro RSCG, która zgłosiła się do nas z realizacją kampanii „Piłeś –nie prowadź!”. Dzięki pomocy wielu partnerów udało się uruchomić kolejną z kampanii społecznych z cyklu „Włącz myślenie”, poświęconych bezpieczeństwu ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że przyniesie ona dobre rezultaty, podobnie jak pierwsza z cyklu kampania „Ostatni Wyskok”–powiedział Andrzej Grzegorczyk. Celem kampanii jest wykształcenie nawyku nieprowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu, w przypadku stanu nietrzeźwości. W ramach akcji „Piłeś –nie prowadź”przygotowano spot reklamowy oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym. Spot będzie emitowany w sieci kin Cinema City (New Age Media), a także na antenie TVN Turbo. Na terenie wybranych miast Polski zawiśnie 755 billboardów. Plakaty pojawią się w punktach sprzedaży alkoholu (sklepy, puby i restauracje). Bardzo ważnym elementem prowadzonych działań będzie wzmożona kontrola trzeźwości kierowców prowadzona przez Policję. Podczas kontroli policjanci będą rozdawać ulotki edukacyjne. Kampania „Piłeś –nie prowadź!”przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu jest już drugą z cyklu, „Włącz myślenie”(po kampanii „Ostatni wyskok”, poświęconej zapinaniu pasów bezpieczeństwa). Mając na uwadze, że największą skuteczność przedsięwzięć w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego można uzyskać łącząc akcje o charakterze edukacyjnym z działaniami Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opracowała kalendarz ogólnopolskich akcji informacyjno-prewencyjnych ukierunkowanych na najważniejsze zagadnienia, takie jak: prędkość, alkohol, pasy, foteliki dla dzieci, niechronieni użytkownicy dróg (piesi, rowerzyści, dzieci) oraz widoczność na drodze. Wszystkie planowane kampanie przebiegać będą pod wspólnym logotypem „Włącz myślenie”.