Ofensywa FlixBusa. Dania i hegemonia w Niemczech
FlixBus najszybciej rozwijający się przewoźnik autokarowy w Europie mazamiar rozszerzyć działalność. Na celowniku firmy jest wejście do Danii. W tymcelu niemiecki przewoźnik powołał spółkę celową „Danmark ApS FlixBus”.Dzięki niej zamierza uruchomić sieć połączeń krajowych na terenie Danii oraztransgraniczne do łączące Skandynawię z resztą Europy. Ponadto w Niemczechszykuje się likwidacja jednego z większych konkurentów FlixBusa.
Od wiosny 2017 roku przewoźnik zamierza objąć swoimi połączeniami duże iśrednie miast w Danii. Oferta ma się opierać na rozkładach jazdy bazujących nasześciu parach kursów dziennie. Będąc wiodącym przewoźnikiem autokarowy wNiemczech, Francji, Włoszech i Holandii, FlixBus będzie w stanie rozszerzyćswoją działalność po raz pierwszy na kraje skandynawskie.
„Chcemyzaoferować zieloną i inteligentną mobilności w całej Danii. Od wiosny 2017 roku,pierwsze duńskie FlixBusy wyjadą na trasy oferując częste połączenia międzywszystkimi głównymi miastami w tym kraju. Wspólnie z lokalnymi partnerami mamyzamiar stworzyć najlepszą sieć połączeń dalekobieżnych w Danii.” – tłumaczyMax Zeumer, wiceprezes FlixBusa.
Trzykrotny wzrost liczby pasażerów z i do Danii w ciągu jednego roku
W czerwcu 2015 roku FlixBus rozpoczął współpracę z duńskimi partnerami. Wkwietniu br. operator uruchomił swoją pierwszą linię łączącą Kolding, Kopenhagę,Odense z Holandią. W ciągu jednego roku FlixBus potroił liczbę pasażerów na tejmiędzynarodowej trasie. Tylko tego lata ponad 70 tys. pasażerów skorzystało ztego połączenia.
Lokalne korzyści z nowymi możliwościami
FlixBus oferuje obecnie najbardziej rozbudowaną siatkę połączeń w Europie,na którą składa się 100 tys. uruchamianych codziennie kursów do 20 krajów. Poskutkowałoto utworzeniem ok, 5 tys. nowych miejsc pracy sektorze małych i średnichprzedsiębiorstw.
Pomimo globalnych graczy wchodzących na coraz bardziej rosnący rynek, FlixBusi jego partnerzy autobusowi są wiodącym operatorem przewozów autokarowych wNiemczech, Francji, Włoszech, Austrii i Holandii. Nowe standardy usług dla osóbpodróżujących po Europie są jednym z wyróżników firmy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
FlixBus wprowadził innowacyjne produktowe jak choćby międzynarodową platformę'state-of-the-art', która umożliwia efektywny system rezerwacji miejscówek, dynamicznysystemu cen podobny do dużych linii lotniczych, newsletter SMS z powiadomieniamio opóźnieniach oraz dynamiczny podgląd autobusów w systemie GPS.
„Chcemyzaoferować najlepszą usługę w najlepszej cenie. Poprzez połączenie ducha przedsiębiorczościi innowacyjnej technologii z jakością wprowadziliśmy nowy środek transportu.Mamy określoną docelową grupę klientów i konsekwentnie o nich walczymy” – powiedziałJochen Engert, założyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa.
Wzrost goni wzrost
Do końca tego roku przewoźnik szacuje, że przewiezie ok. 30 mln pasażerom.Będzie to wzrost o 50% w porównaniu z zeszłorocznym wynikiem. Zainspirowany ogólnoeuropejskimtrendem do poruszania się w grupach FlixBus oferuje alternatywę dla transportuindywidualnego i zrównoważony sposób podróżowania na każdą kieszeń. Po razpierwszy w 2015 roku autobusy dalekobieżne w Niemczech przewiozły większąliczbę pasażerów niż linie lotnicze.
„Mamyjuż wypracowane standardy, dzięki którym oferujemy podróżowanie w komfortowychwarunkach. Nasza strategia polega na oferowaniu klientom w całej Europie tegosamego produktu, obojętnie czy pasażer jest z Kopenhagi, Paryża czy Barcelony.” -tłumaczył Jochen Engert.
Jeden gracz mniej to podziału „niemieckiego tortu”?
Państwowy holding podjął decyzję o podjęciudziałań restrukturyzacyjnych. IC Bus przejmie niektóre zagraniczne połączenia Berlinlinienbus.Natomiast druga z firm ma docelowo zostać zlikwidowana. W konsekwencji tychdziałań FlixBus może zwiększyć swój udział na niemieckim rynku autokarowym doponad 80%. Należy więc śmiało przypuszczać, że firma już podjęła działania,które mają umożliwić szybkie osiągnięcie tego celu.
„