Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Od kogo PKM Gliwice otrzyma ofertę dzierżawy 25 autobusów? Analiza SIWZ

infobus
09.12.2021 08:00
PKM Gliwice ponownie ogłosił przetarg na dzierżawę 25 autobusów komunikacji miejskiej niskopodłogowych, jednoczłonowych, jednej marki, o napędzie spalinowym, o długości 11,50 do 12,50 m.

O warunkach formalnych drugiego podejścia PKM pisaliśmy TUTAJ Czy i jak zmienił się SIWZ pod kątem kryteriów oceny ofert? Odpowiedzi poszukamy poniżej.

NOWY PRZETARG, NOWA PUNKTACJA?

Punktacja ofert nie zmieniła się i w dalszym ciągu PKM będzie oceniać następujące kryteria: cenę (60%), ocenę techniczną (35%), warunki płatności (5%).

W przypadku parametrów technicznych widać jedynie symboliczne zmiany. PKM obecnie premiuje następujące rozwiązania:

  • 10 i więcej (a w poprzednim przetargu - co najmniej 7) miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 30 pkt,
  • spełnienie wymogów PKM co do działania systemu informacji pasażerskiej – 20 pkt,
  • 5 lub więcej kamer monitoringu wnętrz – 10 pkt,
  • 4 lub więcej ładowarek USB z podwójnym gniazdem – 10 pkt,
  • moc chłodzenia systemu klimatyzacji powyżej 24 kW – 30 pkt.

JAKIE AUTOBUSY?

Autobusy dla Gliwic mają mieć długość od 11,50 m do 12,50 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdych drzwiach. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6.

Zamawiający nie określił wymagań dotyczących siedzeń pasażerskich. Wiemy jedynie, że konstrukcja siedzeń, jak i inne elementy wyposażenia pojazdu muszą być wykonane w odcieniach szarości. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to kabina wydzielona, typu pół zamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, nie powodująca refleksów i nie ograniczająca pola widzenia kierowcy. W kabinie zostanie zainstalowany system kontroli trzeźwości kierowcy.

Tablice kierunkowe zewnętrzne mają być diodowe lub LED, w kolorze białym. Wewnątrz znajdzie się jeden ekran LCD podsufitowy za kabiną kierującego pojazdem oraz jeden pełnowymiarowy wyświetlacz LCD na ścianie bocznej pojazdu, w jego przedniej części. Ekran podsufitowy musi umożliwiać prezentację następujących informacji: numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy” oraz aktualną datę i godzinę. Ponadto ekran musi wyświetlać co najmniej 5 następnych przystanków w formie „koralików” oraz informację o następnym przystanku lub przystanku, na którym znajduje się pojazd. Z kolei wyświetlacz wewnętrzny boczny musi posiadać możliwość prezentacji następujących informacji: numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy”, aktualna data i godzina, przebieg trasy (prezentacja 12-15 następnych przystanków) w postaci „koralików” oraz dodatkowego paska z nazwą gminy wraz z prezentacją rozkładowego czasu jaki zajmie dojazd do danego przystanku. W przypadku nagłej zmiany trasy, ekrany i wyświetlacze wewnętrzne muszą wyświetlać wyłącznie numer linii, kierunek jazdy, komunikat „zmiana trasy” oraz aktualną datę i godzinę, bez prezentacji przystanków na trasie przejazdu.

OD KOGO OFERTY?

Zmiany SIWZ i kryterium oceny ofert są kosmetyczne. W dalszym ciągu zamawiający wymaga szybkiej dostawy autobusów – bowiem do dnia 21 stycznia 2022 roku. Co za tym idzie, ponownie możemy się spodziewać, iż oferentami z racji krótkiego terminu dostawy nie będą producenci autobusów, a przewoźnicy dysponujący autobusami spełniającymi SIWZ. Kto powalczy o to zamówienie? Dowiemy się w dniu 16 grudnia.