Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Obornicka prezentacja nowych ZAZ-ów Warbusa

infobus
27.04.2017 08:16

26 kwietnia 2017 r. odbyła się prezentacja pierwszych autobusów ZAZ 10C, zakupionych przez warszawską firmę Warbus do obsługi miejskiej komunikacji w Obornikach Wlkp.

Co ciekawe, pierwsze dwa egzemplarze od razu po prezentacji wyruszyły na linie, nie czekając na oficjalny termin rozpoczęcia 7-letniej umowy Warbusa z Obornikami, czyli 2 maja 2017 r.

-„Nasi pasażerowie już od dzisiaj mogą korzystać z nowych pojazdów które będą im służyć 7 kolejnych lat ? podkreślił Paweł Szymonik, dyrektor generalny firmy Warbus. – Wszystkie 11 szt. posiadają pełnopojazdową klimatyzację oraz dodatkowe ogrzewanie postojowe. Autobusy wyposażone zostały również system zapowiedzi głosowych przystanków, dostarczony przez firmę Pixel. Ponadto posiadają nową malaturę oraz ciekawą grafikę gminną.”

Drugi kontrakt z rzędu

Przypomnijmy, że kolejny przetarg na komunikację miejską w Obornikach Wlkp. został zakończony zwycięstwem dotychczasowego przewoźnika, czyli warszawskiej spółki Warbus. Tym razem przetarg był ogłaszany dwukrotnie. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione, bo żaden z przewoźników nie zdołał dostosować swych propozycji do rygorystycznych warunków postawionych przez władze Obornik. Oprócz niskiej ceny wymagały one nowych, a przez to bezpiecznych pojazdów wyposażonych w klimatyzację oraz zatrudnienie lokalnych kierowców i to jedynie na stałą umowę. W drugim przetargu burmistrz zaproponował wydłużenie umowy do siedmiu lat, by przewoźnikowi zwrócił się koszt zakupu autobusów. I jak się okazało było to dobre posuniecie.

Warbus, DLA, PKS Poznań

W efekcie zmian zgłosiło się kilku oferentów, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Zwycięzcą została spółka Warbus, proponująca najniższą cenę wynosząca 4,16 zł za wozokilometr. Kolejnymi oferentami były spółki: DLA Wrocław z propozycją 4,32 zł i PKS Poznań proponująca 4,40 zł za wozokilometr. Warbus nie tylko zaoferował najniższa cenę, ale i całkiem nowe autobusy rocznik 2017. Będą wozić oborniczan przez siedem lat, a gmina dopłaci w tym czasie spółce 17 mln zł.

Jak zadeklarował warszawski przewoźnik, firma zatrudni wszystkich pracowników na umowę o pracę, a cały tabor (11 sztuk) zostanie wyprodukowany w 2017 r. Tak też się stało.

? Cieszy mnie wynik tego postępowania, choć znacznie bardziej cieszyłby, gdyby powstało i wygrało przetarg konsorcjum przewoźników obornickich ? skomentował przetarg burmistrz Obornik, Piotr Woszczyk.