ÖBB Postbus wybiera Solarisa. Nawet 182 autobusy do Austrii
Firma Solaris Bus & Coach podpisała niedawno trzy umowy ramowe gwarantujące jej wyłączność na dostarczenie do 182 sztuk autobusów, które będą użytkowane w całej Austrii.
Przewoźnik Österreichische Postbus AG zdecydował się wybrać Solarisa jako potencjalnego dostawcę zarówno bezemisyjnych, jak i konwencjonalnych pojazdów. Podpisane kontrakty ramowe zakładają dostawy w latach 2021-2023 łącznie do 40 autobusów wodorowych oraz 142 z silnikami spalinowymi o różnych długościach.
Trzy umowy podpisane
Solaris podpisał niedawno trzy umowy ramowe na dostawę do 182 autobusów z Österreichische Postbus AG, największym austriackim przewoźnikiem i liderem na rynku regionalnych usług autobusowych. Realizacja wszystkich kontraktów przewidziana jest na lata 2021-2023. Wśród autobusów, które potencjalnie zakupi klient, znajduje się nawet 40 bezemisyjnych Urbino 12 hydrogen. Ten przyjazny dla środowiska i niezwykle zaawansowany technicznie model w ostatnim czasie zyskuje coraz większą popularność wśród europejskich przewoźników. Pozostałe z zaoferowanych pojazdów będą wyposażone w napędy spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Wśród nich znajdować się będzie nawet 45 autobusów Urbino 18, do 60 Urbino 12 oraz do 17 sztuk Urbino 8,9 LE.
Solarisy wodorowe i z EURO6
Zaoferowane w umowie ramowej wodorowe autobusy firmy Solaris to najbardziej innowacyjne pojazdy z portfolio producenta. Ich zalety, takie jak niezwykle cicha praca, niski poziom wibracji, a przede wszystkim brak zanieczyszczeń w miejscu użytkowania pojazdów, z pewnością wpłyną na wygodę podróżowania pasażerów w Austrii. Energia, którą zasilane są takie autobusy, pochodzi z ogniw paliwowych o mocy 70 kW. W procesie odwróconej elektrolizy wody powstaje energia elektryczna, przekazywana bezpośrednio do układu napędowego – osi z silnikami elektrycznymi. Jedynymi produktami ubocznymi takiego procesu są ciepło i para wodna. Dodatkowo w każdym z zamówionych pojazdów zostanie zamontowana bateria Solaris High Power. Wodór, niezbędny do zasilania autobusu, będzie magazynowany w pojeździe w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu zbiornikach o łącznej pojemności 1560 litrów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Umowy ramowe zakładają również zakup Urbino wyposażonych w silniki Euro 6. Największe, osiemnastometrowe autobusy posiadać będą układ drzwi 2-2-2-0, dzięki temu na ich pokład sprawnie będzie mogło dostać się co najmniej 140 pasażerów, a 51 z nich będzie mogło podróżować na miejscach siedzących. Na pokładzie Solarisów Urbino 12 miejsca siedzące znajdzie 37 osób, w Urbino 8,9 LE zaś – 26 pasażerów. Zarówno przegubowe, jak i dwunastometrowe autobusy zostaną wyposażone w silniki o mocy 270 kW, model najkrótszy – w silnik o mocy 204 kW. Ponadto we wszystkich zamówionych niskoemisyjnych pojazdach znajdą się podobne udogodnienia jak w autobusach wodorowych, wpisanych do umowy ramowej.
W Austrii od 2003 roku
Solaris jest obecny w Austrii od 2003 roku i dostarczył dotychczas blisko 400 autobusów do 40 miast. 53 z tych pojazdów kursuje na co dzień w Wiedniu i na jego przedmieściach, w tym na specjalnych liniach dowożących pasażerów na największe austriackie lotnisko. Autobusy wodorowe firmy Solaris sukcesywnie zyskują kolejnych nabywców, nie tylko w Austrii. Od czasu premiery autobusu Urbino 12 hydrogen w czerwcu 2019 roku, firma otrzymała zamówienia na łącznie 69 pojazdów z Holandii, Niemiec, Włoch oraz Szwecji.