NS18 na szelkach, czyli 33Tr! Nowy trolejbus Skody i SOR-a
Skoda wygrała przetarg na na dostawę nowych trolejbusów do czeskich Cieplic. Miasto kupi trzy trolejbusy- dwa klasy MAXI i jednego przegubowego. Ten ostatni to będzie kompletna nowość. Skoda wspólnie z SOR-em opracuje trolejbus na bazie mającego niedawno premierę autobusu NS18.
Cieplice chciały pozyskać trolejbusy z jednej rodziny- dwa z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m oraz jednego trójosiowego o długości 14,5 m – 18,75 m. Faworytem postępowania była Skoda, która w ciągu ostatnich lat dostarczała czeskiemu miastu trolejbusy m.in. bazujące na nadwoziach SOR-a NB12 i Solarisa (m.in. oparte na Urbino 15 pojazdy 28Tr). Producent z Bolechowa zaprzestał jednak produkcji „deskorolek”.
Skoda wzięła to pod uwagę i uwzględniając wymagania miasta zdecydowała się zaoferować Cieplicom swoje dwa najnowsze modele trolejbusów. Wszystkie powstaną we współpracy z SOR-em. Będą to dwie maszyny 32Tr, które swoją premierę liniową miały w Opawie. „Rodzynkiem” klasy MEGA będzie nowość, w postaci trolejbusu 33Tr. Będzie on oparty na mającym premierę na ostatniej edycji targów CZECHBUS autobusie SOR NS18. Pisaliśmy o nim tutaj.
Trzy nowe trolejbusy będą kosztować Cieplice 35,5 mln CZK netto. Pojazdy mają być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, a więc do połowy listopada 2019 r.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Każdy z krótkich 32Tr pomieści 80 pasażerów, w tym 33 na miejscach siedzących. Z kolei przegubowy 33Tr zabierze na pokład 120 osób, z których 47 będzie miało zapewniony przejazd na siedząco. Przegubowy trolejbus będzie miał cztery drzwi o jednolitej szerokości 1200 mm oraz progi wejściowe na wysokości 330 mm. Napęd będzie zapewniony przez jeden asynchroniczny silnik Skody o mocy 240 kW.
„