Nowy Urbino 12 w Pile. Co za kolory!
Miejski Zakład Komunikacji w Pile odebrał swoje pierwszeNowe Urbino 12. Pojazd rewelacyjnie prezentuje się w nowych barwachprzewoźnika. Nowocześnie i ekologicznie.
Autobus posiada trzy bezstopniowe wejścia, jest przyjaznydla osób niepełnosprawnych. Wyposażony jest w system zapowiedzi głosowej,informując pasażerów o najbliższym przystanku do jakiego dojeżdża autobus.Dodatkowo Nowy Urbino ma stanowisko do mocowania wózków inwalidzkich wraz zprzyciskiem informującym o zamiarze wysiadania przez osobę niepełnosprawną. Podest(rampa wjazdowa) dla wózków inwalidzkich obsługiwana ręcznie z wnętrza pojazdu.
Ponadto podłoga w nowym Solarisie ukształtowana jest wsposób umożliwiający zajęcie dowolnego miejsca siedzącego przez pasażera,poprzez pokonanie przez niego maksymalnie jednego podestu z poziomu niskiejpodłogi. Twarda wykładzinaantypoślizgowa wykonana z materiałów wodoodpornych zapewnia stabilną pozycjępasażera podczas jazdy i hamowania. System monitorujący autobusu zwiększapoziom bezpieczeństwa pasażerów.
Techniczne nowinki
Najnowszy ?jamnik? w barwach Piły kryje w sobie wielenowinek. Oczywiście nowa jest cała konstrukcja pojazdu, natomiast ciekawieprezentuje się też kompletacja pojazdu. Po pierwsze MZK postawiło na downsizingi w układzie napędowym pilskiego pojazdu znajdziemy mniejszy silnik CumminsISB6.7 Euro 6 o mocy 209 kW, współpracujący z automatyczną skrzynią biegówVoith Diwa.6.
Do tego szyby boczne oklejone zostały od wewnątrz folią?antywandalową? zapobiegającą rysowaniu szyb od wewnątrz. W nowym autobusie mamytakże kasownik dwufunkcyjny Pixel EM316i, dzięki czemu w jednym miejscu pasażerskasuje zarówno bilet papierowy, jak i zarejestruje przejazd Pilską KartąMiejską.
Klimat dzięki Citysphere
Kolejność nowość to polska premiera klimatyzacjicałopojazdowej Spheros Citysphere. Dwa takie urządzania zamontowano na lukach dachowych Nowego Urbino,każde o mocy 3,8 kW. Przewoźników do zakupu tego produktu przekonują przede wszystkimniskie koszty całkowite, jak i brak konieczność serwisowania urządzania czy nabijaniaczynnika chłodniczego.
??To kompaktowe, napędzane elektrycznie klimatyzatory sąprawie bezobsługowe. Przewidziana czynności serwisowa to jedynie wymiana filtrapowietrza. I to raz do roku. Dodatkowo to rozwiązanie gwarantuje pasażerom lepszysystem dystrybucji powietrza oraz przyjemniejszy klimat we wnętrzu autobusu ? mówiDionizy Gliwka z firmy El-Cab, która wspiera Spheros w działaniach handlowychna polskim rynku.
Warto dodać, choć pilski Solaris jest pierwszym w Polsce autobusemz klimatyzacją Citysphere to nie jest to zupełnie nowy produkt w ofercie firmy Spheros.Rozwiązanie to od kilku lat z powodzeniem jest stosowane w autobusach miejskich? przede wszystkim na terenie Niemiec. W Polsce również mamy już autobusy itrolejbusy z klimą Citysphere. To m.in. Trollino18 w MPK Lublin (aczkolwiek nie był to świadomy wybór przewoźnika) oraz pojazdPKM Jaworzno, który dwa lata temu doposażony został w Citysphere. Natomiast MZKPiła po raz pierwszy postawiło na Spheros przy zakupie nowego autobusu. Izdecydowało się na to urządzenie celowo. Wielkopolską firmę przekonałyobietnice producenta, który gwarantuje znacznie niższe koszty eksploatacyjne niżprzy pełnej klimatyzacji o dużo większej mocy.
-?Dzięki Citysphere autobus potrzebuje znacznie mniejenergii, aby schładzać przestrzeń pasażerską. To główny ? obok braku czynności serwisowych? argument, który przekonuje kolejnych użytkowników?? podkreśla Dionizy Gliwka.
„