Nowy Tomyśl dostał to co chciał: Autobus elektryczny Solarisa w budżecie

infobus
19.04.2023 11:01

19 kwietna Gmina Nowy Tomyśl otworzyła ofertę w ponownie poszukuje dostawcy jednego fabrycznie nowego elektrycznego autobusu miejskiego klasy MIDI.

Poprzednim razem zamawiający uniknął wyboru autobusu Pilea 10E od ARP E-Vehicles, bo przeciągnął całe postępowanie aż do wygaśnięcia ważności ofert i potem unieważnił cały przetarg. O tej sytuacji pisaliśmy już w InfoBusie. Teraz wielkopolski samorząd otrzymał to, co chciał otrzymać za pierwszym razem: elektryczną ofertę Solarisa w budżecie.

Jedna oferta

Dzisiaj w Nowym Tomyślu spodziewaliśmy się ponownie ofert od ARP i Solarisa, jednak producent z Bydgoszczy odpuścił wielkopolskie zamówienie i słusznie, bo ewidentnie nie miał tutaj większych szans na zwycięstwo. Szkoda energii...

W tej sytuacji tylko producent z Bolechowa złożył ofertę na sumę 2.507.970,00 zł brutto / 2.039.000 PLN netto za model Urbino 9 LE electric. Z kolei budżet zamawiającego to 2.638.350,00 zł brutto.

To oznacza, że wybór najkorzystniejszej oferty w oparciu o dwa kryteria: ceny – 60 pkt. oraz okresu gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów (72 miesiące lub dłużej) – 40 pkt., to czysta formalność, dlatego spodziewamy się szybkiego podpisania umowy i przyjazdu pierwszego elektrobusu Nowego Tomyśla z Bolechowa.

Dodajmy, że ten zakup został dofinansowany z programu "Zielony Transport Publiczny", a o projekcie gminy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

KRYTERIA OCENY OFERT

Na koniec krótkie przypomnienie, co chciał otrzymać Nowy Tomyśl. Gmina poszukiwała elektryka o długości od 8,5 do 10 m i wysokości max. 3,4 m. Zamawiany pojazd to autobus niskopodłogowy, o wysokości od podłoża do wejścia do autobusu max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, oraz bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0. Autobus ma być napędzany silnikiem/silnikami elektrycznymi o mocy minimum 150 kW. Ma być to silnik centralny, jednak zamawiający dopuszcza rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Magazyn energii stanowić mają baterie o pojemności minimum 275 kWh. Ich ładowanie ma odbywać się przez łącze plug-in. Zamawiający wymaga, aby zasięg autobusu na jednym ładowaniu wynosił minimum 200 km.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego (opcjonalnie typu zamkniętego), wyposażona w okienko do sprzedaży biletów i w blat do przyjmowania gotówki. Znajdzie się tam m.in. gniazdo USB i radio. W przedziale pasażerskim przewidziano siedzenia o podwyższonym komforcie z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Dla pasażerów również przewidziano gniazda USB. Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w technologii LED z diodami koloru białego lub bursztynowego o podwyższonej jasności i dużym kącie świecenia. Z kolei wewnątrz informację pasażerską zapewni wyświetlacz funkcjonujący w oparciu o diody LED koloru czerwonego prezentujący numer linii, kierunek, przystanki pośrednie, informacje, reklamy itp.