Nowy standard na trasie Kraków – Zakopane
infobus
15.01.2008 21:04
Nowy standard na trasie Kraków – Zakopane
Firma Szwagropol działająca od 1993 roku jako przewoźnik pasażerski na trasie Kraków – Zakopane, a od 1999 również na trasie Kraków –Nowy Sącz, trwale podnosi jakość świadczonych przez siebie usług. Dlatego nie znajdziemy teraz w taborze przewoźnika Autosana H10-11, który 1 kwietnia 1993 roku wyruszył w pierwszy kurs do Zakopanego czy LDV Convoy, który w 1999 roku otworzył trasę do Nowego Sącza.
Przez ciągle udoskonalany park taborowy Szwagropolu przewinęły się już Jelcze RP100D, Jelcz D120 czy Jelcz T120 oraz Autosany H10-10, H10-11 i H10-12. Stopniowo podnosząc standard świadczonych usług firma w 2000 roku wprowadziła do eksploatacji nowe pojazdy marki Bova Futura w wersji 12 metrowej, a następnie w 2003 roku 15-metrowego przedstawiciela tej rodziny (pierwszy taki w Krakowie). Od 2003 roku zaczęły pojawiać się Volvo 9700, a w 2004 roku przybyły 4 Solbusy (trzy sztuki C10.5 i jeden egzemplarz C9.5).
Jednocześnie przewoźnik nie zapominał o pojazdach marki Bova, kupując w 2006 kolejne białe Futury, a pod koniec 2007 roku dwie sztuki Bovy Futura FHD 127-365 – model który Bova Polska zaprezentowała kilka miesięcy wcześniej na targach TransExpo w Kielcach. Najnowszy standard jakościowy to wprowadzenie do eksploatacji na początku tego roku Bovy Magiq MHD 148-460 Magnum. Jest to pierwszy egzemplarz tego modelu w Polsce. Dzięki temu zakupowi firma świadczy usługi o jakości połączeń międzynarodowych na trasach dalekobieżnych. Pasażerowie pierwszy raz mogli się przejechać tym pojazdem w dniu 12 stycznia 2008, kiedy o godzinie 9:40 autobus wyruszył z RDA w Krakowie w kierunku Zakopanego (powrót o 12:40), a następnie popołudniu o 16:05 do Nowego Sącza (powrót o 19:05).
Krakowianie mogą zobaczyć również pomarańczowo – fioletową Bovę Magiq MHD 148-460 w barwach Węgierskiego przewoźnika OrangeWays na trasie Kraków –Budapeszt. Potwierdza to fakt, iż jest to autobus przeznaczony do komunikacji międzynarodowej.