Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy Sprinter w wersji minibus

infobus
05.06.2018 07:00

W tym roku Mercedes-Benz wprowadzi do produkcji kolejnągenerację pojazdów dostawczych Mercedes-Benz Sprinter – także w wersji pasażerskiej.

Aktualnie nowe minibusy Mercedes-Benz, które będą masowoprodukowane w zakładzie Minibus GmbH w Dortmundzie przechodzą kolejne próby na drogachpublicznych. Równolegle można już składać zamówienia na Nowego Sprintera,a zakład w Dortmundzie ciężko pracuje nad nowymi autobusami. I tutaj właśnie pojawiasię pytanie, z jakich teraz modeli będzie składa się MINI-rodzina Mercedesa? Dotej pory były to cztery serie:

  • turystyczna Travel w 3 wariantach: Sprinter Travel 45(długość 7,3 m), 55 (7,6 m) i 65 (7,7 m);

  • miejska City w 4 wariantach: Sprinter City 35 (długość 6,9 m ipojemność 22 pasażerów), Sprinter City 65 K (7,0 m / 30 miejsc), Sprinter City65 (7,7 m / 30 miejsc) , Sprinter City 77 (8,7 m / 40 miejsc);

  • międzymiastowa Transfer 55 w 5 wariantach (Sprinter Transfer23, Sprinter Transfer 34, Sprinter Transfer 35, Sprinter Transfer 45 i SprinterTransfer 55)

  • dla osób niepełnosprawnych Mobility w 2 wariantach Mobility23 (5,9 m długości) oraz Mobility 33 (6,9 m).

Naszym zdaniem układ będzie podobny, ale na pewno minibusyskorzystają z wielu wariantów kokpitu, nowych systemów bezpieczeństwa, a przedewszystkim z nowych gabarytów Nowego Sprintera, co zresztą widać na pierwszychzdjęciach. Przedstawiony minibus pochodzi z serii Sprinter City do regularnychzastosowań miejskich. Naszymzdaniem to dwuosiowy następca poprzedniego, trójosiowego niskopodłogowego Sprintera77. Za moment poznamy rozwiązanie tej zagadki…

Poprzednia generacja

Przypomnijmy, że produkcja aktualnej generacji minibusówSpriner rozpoczęła się w połowie roku 2006. Rok później Sprinter Travel 65,będący wizytówką kompaktowych autobusów turystycznych, świętował swojąeuropejską premierę na targach Busworld Kortrijk 2007. Szeroko zakrojonaaktualizacja modelu miała miejsce w roku 2013. Oprócz przejścia na silniki Euro6 przyniosła również nowe oblicze przedziału pasażerskiego.

Oczywiście mówimy tutaj o zabudowach fabrycznych Mercedesa,które w Polsce występują w zasadzie tylko na rynku wtórnym. Wśród nowychpojazdów dominują zabudowy krajowych producentów – wśród których liderem jest firma Mercus – i to oni najszybciej pokażą wnaszym kraju pojazdy na bazie Nowego Sprintera. Być może już na targachTRANSEXPO.