We wrześniu ubiegłego roku Volvo wprowadziło na rynek zupełnie nową 13-litrową jednostkę napędową o przedziale mocy od 400 do 520 KM. Pod koniec 2005 roku przedstawiciele szwedzkiego producenta poinformowali o poszerzeniu oferty o nowy wariant mocy – 360 KM.
Nowy silnik wprowadzony został dla pojazdów Volvo FM, głównie tych, wykorzystywanych w transporcie regionalnym lub do lekkich zadań w transporcie budowlanym, gdzie istotna jest duża moc, dostępna już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Ta właściwość, na równi z dużą pojemnością skokową, będącą wynikiem wydłużonego skoku tłoka, czynią nowy wariant silnika właściwym do realizacji wspomnianych zadań. Silnik D13A o mocy 360 KM osiąga moment obrotowy 1800 Nm, zapewniający dużą siłę napędową już w momencie ruszania z miejsca.
„Istnieje zapotrzebowanie na taki wariant silnika D13A” – powiedział Mats Franzén, Menedżer ds Strategii Rozwoju Silnika w ramach Volvo Trucks. „Wierzymy, ze silnik ten zostanie dobrze przyjęty na rynku, zwłaszcza przez tych klientów, którzy dużo korzystają z przystawki odbioru mocy”.
Technologia silnika jest taka sama, jak w pozostałych wariantach silnika D13A. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego.
Silnik D13A o mocy 360 KM, dzięki uzdatnianiu gazów spalinowych w procesie selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym AdBlue, spełnia wymagania normy Euro 4.
Pierwsze pojazdy Volvo z silnikiem D13A o mocy 360 KM trafią do klientów wiosną 2006 roku.
Nowy Silnik Volvo
We wrześniu ubiegłego roku Volvo wprowadziło na rynek zupełnie nową 13-litrową jednostkę napędową o przedziale mocy od 400 do 520 KM. Pod koniec 2005 roku przedstawiciele szwedzkiego producenta poinformowali o poszerzeniu oferty o nowy wariant mocy – 360 KM.
Nowy silnik wprowadzony został dla pojazdów Volvo FM, głównie tych, wykorzystywanych w transporcie regionalnym lub do lekkich zadań w transporcie budowlanym, gdzie istotna jest duża moc, dostępna już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Ta właściwość, na równi z dużą pojemnością skokową, będącą wynikiem wydłużonego skoku tłoka, czynią nowy wariant silnika właściwym do realizacji wspomnianych zadań. Silnik D13A o mocy 360 KM osiąga moment obrotowy 1800 Nm, zapewniający dużą siłę napędową już w momencie ruszania z miejsca.
„Istnieje zapotrzebowanie na taki wariant silnika D13A” – powiedział Mats Franzén, Menedżer ds Strategii Rozwoju Silnika w ramach Volvo Trucks. „Wierzymy, ze silnik ten zostanie dobrze przyjęty na rynku, zwłaszcza przez tych klientów, którzy dużo korzystają z przystawki odbioru mocy”.
Technologia silnika jest taka sama, jak w pozostałych wariantach silnika D13A. Jest to rzędowy, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego.
Silnik D13A o mocy 360 KM, dzięki uzdatnianiu gazów spalinowych w procesie selektywnej redukcji katalitycznej, wykorzystującym AdBlue, spełnia wymagania normy Euro 4.
Pierwsze pojazdy Volvo z silnikiem D13A o mocy 360 KM trafią do klientów wiosną 2006 roku.