Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy poziom kontroli biletów w Lublinie

infobus
03.12.2013 08:45

Jednolity strój pracowników i elektroniczne wezwania do zapłaty to główne zmiany, jakie będą obowiązywały w zakresie usługi prowadzenia kontroli biletowej. Wejdą one w życie w pierwszym tygodniu grudnia. 28 listopada br., podczas konferencji prasowej zaprezentowano nowe stroje i urządzenia.

Kontrolerów biletowych będzie obowiązywał jednolity, estetyczny ubiór. Nowy strój w zależności od pory roku, będzie składał się z koszuli i krawata, (w przypadku Pań krawat zastąpi apaszka) kamizelki, bluzy i kurtki oraz spodni i spódnic. Koszula garniturowa będzie w kolorze niebieskim, pozostałe elementy stroju granatowe. Poprzez ujednolicenie stroju chcemy pozytywnie wpłynąć na zmianę wizerunku kontrolera. Kontroler podobnie jak kierowca, poprzez bezpośredni kontakt z pasażerem, stanowi wizytówkę komunikacji miejskiej. Nowy ubiór, to tylko jeden z elementów zmian wizerunkowych. Równolegle ogłoszono konkurs pod tytułem „Dzień dobry. Bileciki do kontroli”. Ma on na celu ocieplenie wizerunku kontrolerów biletowych poprzez pokazanie ich w pozytywnym i zabawnym świetle. Ponadto pracownicy kontroli będą wyposażeni w nowe urządzenia. Docelowo kontrole przeprowadzane będą za pomocą czytników kontrolerskich z dołączoną drukarką do wydruku na miejscu wezwania do zapłaty lub pokwitowania zapłaty gotówką. Ręczne wypisywanie papierowego blankietu będzie jeszcze miało miejsce w początkowej fazie uruchomienia systemu. Po zakończeniu fazy testów i wyposażeniu wszystkich kontrolerów w nowe urządzenia, odstąpienie od formy wydruku będzie możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach np. awaria systemu czy urządzenia drukującego. Zmiana formy wystawiania dokumentów ma na celu przede wszystkim usprawnienie procesów windykacyjnych i dochodzenia należności w elektronicznym postępowaniu upominawczym przed e-sądem. W momencie wystawienia Wezwania do zapłaty, dokument natychmiast znajdzie się w bazie dłużników ZTM i będzie przechowywany w formie elektronicznej. Ponadto, oprogramowanie nowych urządzeń pozwoli w konkretnych sytuacjach na weryfikację poprawności podanych przez pasażera danych osobowych.
Lubelskich kontrolerów biletowych będzie obowiązywał jednolity, estetyczny ubiórLubelskich kontrolerów biletowych będzie obowiązywał jednolity, estetyczny ubiórMobilna drukarka do wydruku na miejscu wezwania do zapłaty lub pokwitowania zapłaty gotówką
Oprócz zmiany wyglądu i wyposażenia, personel sprawdzający bilety obowiązują jeszcze inne nowe standardy świadczenia usługi. Zwiększyła się ilość wykonywanych miesięcznie kontroli z 6000 na 6500 w miesiącach: wrzesień – czerwiec oraz z 4000 na 4500 w miesiącach wakacyjnych: lipiec –sierpień. Celem poprawy bezpieczeństwa, zarówno kontrolerów jak i pasażerów, kontrole na liniach nocnych są prowadzone w obecności co najmniej 2 pracowników ochrony. –„Mamy nadzieję, że wprowadzone przez nas zmiany w zakresie ubioru oraz nowych technologii, mieszkańcy przyjmą pozytywnie i przełożą się one na jeszcze lepszą jakość obsługi pasażera. Z badań marketingowych preferencji i zachowań komunikacyjnych przeprowadzonych w roku 2012 wynika, że 57% badanych ocenia bardzo dobrze/raczej dobrze pracę kontrolerów. Zależy nam aby poziom zadowolenia stale wzrastał”–głosi oficjalny komunikat ZTM Lublin.