Nowy Mercedes Conecto G przegrał w Krakowie!
Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozstrzygnęło dzisiajprzetarg na dostawę w formie siedmioletniego leasingu 77 nowych autobusów przegubowych.Najtańsza oferta, która dla wielu była zaskoczeniem i wydawała się bezkonkurencyjna została odrzucona.
Warunki formalne krakowskie przetargu opisaliśmy tutaj.Przyjrzeliśmy się także pierwotnej wersji specyfikacji technicznej. Naszejuwadze nie umknęły także pytania potencjalnych oferentów oraz dokonane zmiany wSIWZ. Pisaliśmy o tym tutaj. Wartość zamówienia krakowskie MPK oszacowało na121 700 535,43 zł netto. Do 12 września spółka ostatecznie czekała na oferty. Otrzymała propozycje od dwóch konsorcjów. Obie mieściły się wmożliwościach finansowych MPK.
Tańszą przedstawił EvoBus Polska oraz PeKaOLeasing. Partnerzy zaoferowali dostawę oraz siedmioletni leasing 77 egzemplarzynowego Conecto G za 111 808 047,12 zł netto. Cena jednostkowa za jedenegzemplarz w takiej formie zakupu to 1 286 200 zł netto. Wiele osób wskazywało,że to bardzo tanio.
Droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa wespół zPKO Leasing koszt siedmioletniego leasingu z wykupem wycenił na 120 832 912,20zł netto. Dawało to cenę jednostkową za Nowego Urbino 18 w wysokości 1 389 000zł netto. Wycena w zasadzie standardowa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dziś MPK rozstrzygnęło przetarg. Oferta EvoBusa i PeKaO Leasing niebyła w ogóle oceniana. Nie wiadomo zatem jaki błąd popełniło konsorcjum, żeposkutkowało to odrzuceniem lub wykluczeniem z postępowania. W skutek takiegoobrotu spraw krakowski przewoźnik postawił na propozycję Solarisa i PKOLeasing. Nowy Urbino 18 uzyskał końcową ocenę w wysokości 77,5 pkt.
„