Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy Mercedes-Benz Conecto. Premiera!

infobus
05.09.2016 09:46

I oto jest! Conectodoczekał się następcy. Ale nadal oferuje znane zalety, uzupełnione jednak onajnowocześniejszą technikę. Mercedes-Benz zaprezentował dziś następcę modelu,który jeździ w Warszawie i Stambule, w krajach bałtyckich i w Moskwie, wTaszkencie i na Bliskim Wschodzie.

Najwyższaekonomiczność i najnowocześniejsza technika

Producent informuje, że nowy Conecto łączy bezkompromisowedążenie do niskich całkowitych kosztów użytkowania (TCO) oraz minimalną emisjęzgodną z normą Euro VI. Spotykają się tu najnowocześniejsza technika układunapędowego i jezdnego z najwyższym bezpieczeństwem i wysokim komfortem dlapasażerów oraz przyjazną obsługą dla kierowcy. Tym samym nowy Conecto wyrastana nowoczesną i oszczędną gwiazdę wśród niskopodłogowych autobusów miejskich.

Po raz pierwszy napędna gaz ziemny

Wyjątkowa kombinacja najnowocześniejszych silników iregulowanych podzespołów, a także łatwości serwisowania i długich przebiegówmiędzyprzeglądowych przekłada się na wzorcowo niskie całkowite kosztyużytkowania (TCO). Z tyłu Conecto pracują bez wyjątku wysokowydajne iniskoemisyjne silniki wysokoprężne spełniające normę Euro VI. Conecto Gkorzysta przy tym z najnowszej, jeszcze bardziej ekonomicznej, generacjisilnika heavy duty OM 470. Alternatywnie Conecto może być po raz pierwszywyposażony w niezwykle cichy i niskoemisyjny napęd na gaz ziemny. Dzięki temuna typowych rynkach gazowych, na przykład w Turcji lub w Europie Wschodniej,jest jeszcze bardziej interesujący.

Natomiast na rynki, które niezmiennie wymagają normy emisjispalin Euro III, Mercedes-Benz nadal dostarcza poprzedni model.

Technikabezpieczeństwa

Nowe wzorce w swojej klasie Conecto wyznacza również wdziedzinie techniki bezpieczeństwa. Są to przykładowo: oś przednia zniezależnym zawieszeniem kół, gwarantująca w równym stopniu komfort ibezpieczeństwo jazdy, opcjonalny dla pojazdu jednoczłonowego elektronicznysystem stabilizujący tor jazdy ESP oraz standardowe dla autobusu przegubowegounikalne zabezpieczenie przeciwzgięciowe ATC (Articulation TurntableController) marki Mercedes Benz.

Warunkiem funkcjonowania zabezpieczenia ATC jest międzyinnymi nowa platforma elektroniczna B2E. Dostarcza ona dodatkowych danych, ajednocześnie nie potrzebuje wielu przewodów.

Program autobusówjednoczłonowych i przegubowych skupiony na przetargach

Niskopodłogowy autobus miejski dostępny jest jakotrzydrzwiowy jednoczłonowy Conecto o długości 12,13 m oraz czterodrzwiowyprzegubowy Conecto G o długości 18,12 m. Jest to więc model dedykowany dlaregionów, w których cena odgrywa szczególnie ważną rolę, a które nie chcąjednak rezygnować z najnowocześniejszej techniki układu napędowego i jezdnego.

Koncentrując się na wyraźnie określonych wersjach co dodługości i silnika, Conecto jest bardziej niż kiedykolwiek wcześniej predestynowanydo typowych przetargów. Z tego powodu idealnie uzupełnia Citaro Mercedes Benz.Conecto przejął od niego wymiary oraz rozwiązania w zakresie napędu, jestjednak mniej zindywidualizowany i wyraźnie różni się skoncentrowaniem na wdużym stopniu wcześniej ustalonych wersjach.

Przestrzeń pasażerskai miejsce pracy kierowcy

Pasażerowie nowego Conecto korzystają z przyjaźnie ifunkcjonalnie ukształtowanego wnętrza niskopodłogowego autobusu miejskiego.Ciche i spokojnie pracujące silniki oraz oś przednia z niezależnym zawieszeniemkół gwarantują wysoki komfort.

Kierowca otrzymał przestronne miejsce pracy z eleganckowygiętą deską rozdzielczą. Lepsza widoczność jest zasługą podwyższonej pozycjisiedzenia. Duża zaletą są także nowoczesne wskaźniki, wzorcowa obsługa zuporządkowanymi przyciskami i przełącznikami, a także kierownicawielofunkcyjna.

W ten sposób Conecto nadal rozwija swoje dotychczasowezalety jako niezwykle ekonomiczny niskopodłogowy autobus miejski i uzupełnia jenajnowszą techniką w zakresie układu napędowego i jezdnego oraz bezpieczeństwa,tworząc przekonujący całościowy pakiet dla flot pojazdów, pasażerów ikierowców.