Nowy MAN Lion's Coach już w Polsce. Jordan!
Nowy MAN Lion's Coach miał swoją światową premierę podczaszeszłorocznych targów Busworld w Kortrijk. Teraz trafiły do krakowskich firmJordan i Maciej Jarosz a wersja trzyosiowego autobusu – MAN Lion's Coach L odługości 13,9 m do kieleckiej firmie Wzorek.
10 lwów Jordana
Jednym z pierwszych klientów, którzy postawili na nowy modellwa była krakowska firma Jordan, która sukcesywnie od 2008 r. kupuje autokary zlogo MAN. Dzięki najnowszej dostawie dwóch autobusów turystycznych, przewoźnikma teraz w swojej flocie równo 10 modeli Lion's Coach – wszystkie wstandardowej długości 12-metrów. Autobusy będą służyć do przewozówzagranicznych grup turystycznych i to po całej Europie. „Nasz kolejny zakup autokarówz serii Lion's Coach wynika z zaufania do marki MAN i zastosowanych rozwiązańtechnicznych – mówi Ryszard Krzysiak, Kierownik Transportu w firmie Jordan. -Szczególnie jesteśmy zadowoleni z układu napędowego, którzy przy w wersji Euro6 jest naprawdę oszczędny i spełnia nasze oczekiwania w zakresie ekonomicznej iniezawodnej eksploatacji. Dodatkowym atutem pojazdu jest jego nowy, atrakcyjnywygląd, który od razu przykuwa wzrok naszych pasażerów.”
Autokary dla firmy Jordan standardowo wyposażone zostały wmocniejsze silniki MAN D26 o mocy 460 KM (337 kW), gdzie mamy o 20 KM więcej, amoment obrotowy podwyższony został o 200 Nm. To razem przyczynia się dolepszego ruszania i płynnej pracy silnika w szerszym zakresie obrotów. Do tegodochodzi automatyczna przekładnia MAN TipMatic, gdzie wprowadzono nowąstrategię zmiany biegów, optymalnie dopasowaną do jednostek D26.
Nowy Lion`s Coach
Nowa generacja autokarów MAN spełnia najnowszą unijnądyrektywę ECE R66.02 w zakresie sztywności konstrukcji w przypadku przewróceniasię pojazdu. W efekcie Nowy Lion`s Coach jest wzorem do naśladowania wkwestiach bezpieczeństwa, jak i stylistyki. Nowy MAN Lion's Coach prezentujesię nowocześnie, a jednocześnie ponadczasowo i wyznacza początek nowej,wyrazistej linii wzornictwa MAN. Projektanci zwrócili szczególną uwagę nawyraźny podział obszarów funkcyjnych – miejsce pracy kierowcy i kabinapasażerska, bagażnik i zespół napędowy. Taki podział wpływa nie tylko nawygląd, lecz także na łatwość konserwacji, a tym samym ekonomiczność, ponieważuszkodzone części można wymienić szybko, łatwo i tanio. Nowe materiały iprocesy produkcji sprawiają, że autobus jest lżejszy i bardziej wytrzymały.Ponadto udało się zwiększyć komfort obsługi, na przykład pokryw bagażnika isilnika.
Kolejny charakterystyczny element to nowe reflektoryprzednie, które po raz pierwszy – tak samo, jak seryjne światła tylne LED –zostały wykonane w całości w technologii LED. Zarówno światła mijania, jak idługie świecą z zastosowaniem diod LED o około 50% jaśniej niż lampyhalogenowe. Ponadto oświetlenie LED pozwala osiągnąć szerszy rozsył, ajednocześnie wyraźnie większy zasięg światła, a także znacznie wydłużonątrwałość. Szczególnie wyraziste w nowych reflektorach jest wykonane w sposóbcharakterystyczny dla marki pasmo świetlne świateł do jazdy dziennej, służącetakże jako kierunkowskaz.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
We wnętrzu wszystkich wersji gabarytowych MAN wprowadziłszereg zmian. Na przykład obszar sufitu na całej długości rozświetla teraztaśma świetlna LED w odcieniu „ciepłej bieli”. Nowa koncepcja Colour & Trimstawia na jaśniejsze, świeże barwy. Nowe wykończenie półek na bagaż zwracauwagę i dba o pierwsze wrażenie. Zostały przedłużone do przodu w kierunkuprzedniej szyby, dzięki czemu tworzą wrażenie przestronności, zarówno dlapasażerów, jak i dla kierowcy. Zintegrowane panele obsługi urzekająfunkcjonalnością. Umożliwiają między innymi bezstopniową regulację strumienia ikierunku powietrza, a także włączanie i wyłączanie oświetlenia LED i funkcjigłośników. Przy wszystkich fotelach pasażerów można też zamontować przyłączaUSB, umożliwiające nieograniczone korzystanie z telefonów komórkowych itabletów podczas podróży.
„