Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy MAN Lion's Coach już w Polsce. Jordan!

infobus
08.03.2018 09:53

Nowy MAN Lion's Coach miał swoją światową premierę podczaszeszłorocznych targów Busworld w Kortrijk. Teraz trafiły do krakowskich firmJordan i Maciej Jarosz a wersja trzyosiowego autobusu – MAN Lion's Coach L odługości 13,9 m do kieleckiej firmie Wzorek.

10 lwów Jordana

Jednym z pierwszych klientów, którzy postawili na nowy modellwa była krakowska firma Jordan, która sukcesywnie od 2008 r. kupuje autokary zlogo MAN. Dzięki najnowszej dostawie dwóch autobusów turystycznych, przewoźnikma teraz w swojej flocie równo 10 modeli Lion's Coach – wszystkie wstandardowej długości 12-metrów. Autobusy będą służyć do przewozówzagranicznych grup turystycznych i to po całej Europie. „Nasz kolejny zakup autokarówz serii Lion's Coach wynika z zaufania do marki MAN i zastosowanych rozwiązańtechnicznych – mówi Ryszard Krzysiak, Kierownik Transportu w firmie Jordan. -Szczególnie jesteśmy zadowoleni z układu napędowego, którzy przy w wersji Euro6 jest naprawdę oszczędny i spełnia nasze oczekiwania w zakresie ekonomicznej iniezawodnej eksploatacji. Dodatkowym atutem pojazdu jest jego nowy, atrakcyjnywygląd, który od razu przykuwa wzrok naszych pasażerów.”

Autokary dla firmy Jordan standardowo wyposażone zostały wmocniejsze silniki MAN D26 o mocy 460 KM (337 kW), gdzie mamy o 20 KM więcej, amoment obrotowy podwyższony został o 200 Nm. To razem przyczynia się dolepszego ruszania i płynnej pracy silnika w szerszym zakresie obrotów. Do tegodochodzi automatyczna przekładnia MAN TipMatic, gdzie wprowadzono nowąstrategię zmiany biegów, optymalnie dopasowaną do jednostek D26.

Nowy Lion`s Coach

Nowa generacja autokarów MAN spełnia najnowszą unijnądyrektywę ECE R66.02 w zakresie sztywności konstrukcji w przypadku przewróceniasię pojazdu. W efekcie Nowy Lion`s Coach jest wzorem do naśladowania wkwestiach bezpieczeństwa, jak i stylistyki. Nowy MAN Lion's Coach prezentujesię nowocześnie, a jednocześnie ponadczasowo i wyznacza początek nowej,wyrazistej linii wzornictwa MAN. Projektanci zwrócili szczególną uwagę nawyraźny podział obszarów funkcyjnych – miejsce pracy kierowcy i kabinapasażerska, bagażnik i zespół napędowy. Taki podział wpływa nie tylko nawygląd, lecz także na łatwość konserwacji, a tym samym ekonomiczność, ponieważuszkodzone części można wymienić szybko, łatwo i tanio. Nowe materiały iprocesy produkcji sprawiają, że autobus jest lżejszy i bardziej wytrzymały.Ponadto udało się zwiększyć komfort obsługi, na przykład pokryw bagażnika isilnika.

Kolejny charakterystyczny element to nowe reflektoryprzednie, które po raz pierwszy – tak samo, jak seryjne światła tylne LED –zostały wykonane w całości w technologii LED. Zarówno światła mijania, jak idługie świecą z zastosowaniem diod LED o około 50% jaśniej niż lampyhalogenowe. Ponadto oświetlenie LED pozwala osiągnąć szerszy rozsył, ajednocześnie wyraźnie większy zasięg światła, a także znacznie wydłużonątrwałość. Szczególnie wyraziste w nowych reflektorach jest wykonane w sposóbcharakterystyczny dla marki pasmo świetlne świateł do jazdy dziennej, służącetakże jako kierunkowskaz.

We wnętrzu wszystkich wersji gabarytowych MAN wprowadziłszereg zmian. Na przykład obszar sufitu na całej długości rozświetla teraztaśma świetlna LED w odcieniu „ciepłej bieli”. Nowa koncepcja Colour & Trimstawia na jaśniejsze, świeże barwy. Nowe wykończenie półek na bagaż zwracauwagę i dba o pierwsze wrażenie. Zostały przedłużone do przodu w kierunkuprzedniej szyby, dzięki czemu tworzą wrażenie przestronności, zarówno dlapasażerów, jak i dla kierowcy. Zintegrowane panele obsługi urzekająfunkcjonalnością. Umożliwiają między innymi bezstopniową regulację strumienia ikierunku powietrza, a także włączanie i wyłączanie oświetlenia LED i funkcjigłośników. Przy wszystkich fotelach pasażerów można też zamontować przyłączaUSB, umożliwiające nieograniczone korzystanie z telefonów komórkowych itabletów podczas podróży.