Nowy gracz na rynku autobusów elektrycznych w Niemczech. Irizar!
29 marca Irizar podpisał umowęna dostawę 10 autobusów Irizar i2e o długości 12 metrów dla sieci Rheinbahn wDüsseldorfie. Zdaniem hiszpańskiego producenta, był to jeden znajwiększych przetargów na autobusy elektryczne w Niemczech w ciągu ostatnich12 miesięcy.
Co najciekawsze, zamówionepojazdy Irizar i2e pojawią się w Niemczech w zmodernizowanej wersji. Jak zapowiadaIrizar, będzie to nowa generacja tego modelu, która jest oferowany na autobusowymrynku od 2014 roku. Pierwszy model z najnowszej serii zostaniezaprezentowana na rynku pod koniec 2018 roku – najprawdopodobniej na targach Busworldw Brukseli.
Jak zdawkowo informuje Irizar,zmiany obejmują najnowsze innowacje w dziedzinie technologii i projektowania, wtym 10% redukcję wagi i poprawę przepustowości pasażerów. Wszystkie nowinki wzakresie elektroniki, magazynowania energii i komunikacji dostarczyła oczywiściegrupa Irizar.
Niemiecka wersja
Zamówione przez Dusseldorf autobusyelektryczne marki Irizar będą mieć układ drzwi 2-2-0, 34 miejsca siedzące, aż 3miejsca dla wózków inwalidzkich i całkowitą pojemność pasażerską na poziomie 74osób. Baterie o pojemności 300 kWh zapewnią zasięg 200-220 km. Wszystkie pojazdybędą ładowane w nocy za pomocą ładowarek ze złączami Combo 2-CCS.
Pierwsze jednostki zostanądostarczone do floty Rheinbahn pod koniec 2018 roku oraz w pierwszym kwartale2020 roku. Ich serwisem zajmie się – w ramach usługi Irizar e-mobility – firma FerrostaalEquipment Solutions, która zapewnia usługi sprzedaży i obsługi posprzedażnejautobusów elektrycznych i infrastruktury ładowania na rynkach niemieckim,austriackim i szwajcarskim.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I na koniec przypomnijmy,że Rheinbahn jest operatorem transportu publicznego w całym regionie Dusseldorfu.Flota firmy obejmuje ponad 737 pojazdów, w tym autobusy i tramwaje. Codziennie korzystaz nich ponad 760 000 pasażerów.
„