Nowy Dwór Mazowiecki ma trzy oferty na komunikację autobusową. Dwie od PKS-ów
22 listopada Nowy Dwór Mazowiecki otworzył oferty w ponownym przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w latach 2024-2025.
Poprzednim razem – jedyna oferta, pochodząca od PKS Tarnobrzeg, o ponad 3 mln zł przekraczała możliwości finansowe miasta. W związku z tym, ówczesny przetarg unieważniono. Obecnie miasto pozyskało aż trzy oferty, jednak nadal, żadna nie mieści się w budżecie. Umowa z nowym wykonawcą ma obowiązywać od dnia 2 stycznia 2024 roku (lub od dnia następnego od podpisania umowy) przez okres 22 miesięcy.
Trzy linie do obsługi
Zanim przejdziemy do omówienia złożonych ofert, przypomnijmy, że przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług komunikacyjnych na trzech trasach:
- linia NDM 1 o długości 29,4 km – 10 kursów dziennie, w godzinach 5:00-20:00 od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt,
- linia NDM 2 o długości 30,2 km – 10 kursów dziennie, w godzinach 5:00-20:00 od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt,
- linia NDM 3 o długości 42,1 km – 4 kursy dziennie dostosowane do czasu pracy zakładów w dzielnicy przemysłowej (tzn. dowóz i odbiór pracowników ze zmian na godz. 6:00, 8:00, 14:00, 18:00, 22:00) - we wszystkie dni z wyjątkiem 25 grudnia, 1 stycznia oraz pierwszego dnia Wielkanocy,
W aktualnym przetargu zabrakło linii NDM4, której brak przyniesie zapewne oszczędności przejawiające się w niższych cenach złożonych ofert.
Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić bezpłatny przejazd dla wszystkich osób korzystających z komunikacji miejskiej.
Starsze autobusy
Miasto obniżyło swoje wymagania również co do taboru, który ma być skierowany do obsługi linii. Aktualnie wybrany wykonawca do obsługi linii będzie musiał skierować minimum trzy autobusy o roku produkcji nie wcześniejszym niż 2013 (poprzednio wymogiem był rok produkcji - 2017), spełniające normę emisji spalin minimum Euro 5. Mają być to pojazdy o długości w przedziale od 8 do 13 m. Autobusy powinny być nisko lub częściowo niskopodłogowe. Do 31 grudnia 2025 roku, co najmniej 32% floty wykonawcy mają stanowić autobusy elektryczne lub napędzane gazem ziemnym. Ponadto, zamawiający wymaga od wykonawcy wdrożenia systemu do monitorowania pozycji autobusu w czasie rzeczywistym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trzy oferty
22 listopada Nowy Dwór Mazowiecki otworzył oferty od trzech podmiotów:
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie sp. z o.o. – cena 4 985 508,44 PLN brutto,
- Usługi Motoryzacyjne Tomasz Wiórkiewicz – cena 3 068 999,70 PLN brutto,
- „PKS Tarnobrzeg” sp. z o.o. – cena 2 833 380,00 PLN brutto.
Jak już wspomnieliśmy, żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie zamawiającego, choć niewiele brakowało. Urzędnicy na sfinansowanie komunikacji miejskiej przygotowali sumę 2 750 000,00 PLN. Różnica między szacunkami miasta, a najtańszą ofertą jest niewielka, dlatego stawiamy, że ostatecznie zamawiający zaakceptuje ofertę PKS Tarnobrzeg. Pozostaje czekać zatem na rozstrzygnięcie przetargu.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-04076b77-6e78-11ee-9aa3-96d3b4440790